Jump to content

klikking i dyser!


Guest isse

Recommended Posts

Guest isse

Har hatt ute toppen på cosworthen. 92, skiftet topp pakning,dyser,mapsensor,og chip.

 

No når eg skal vri om nøkkelen tar det heilt av framme med dysene,klikker noe heilt sinnsykt!

 

FORSLAG???

 

Bilen starter ikkje

Link to comment
Share on other sites

Guest isse

chipen er ny, 330 jeenspeed, men det kan jo sef være den da, er det noe mulighet for og sjekke om at den er i orden?

Link to comment
Share on other sites

chipen er ny, 330 jeenspeed, men det kan jo sef være den da, er det noe mulighet for og sjekke om at den er i orden?

 

Enig med BDT, dette høres ut som om chip ikke passer til ECU (chip kan være ok, men ikke til den ECU'en).

Det du kan gjøre er å test chip i en annen ECU (selvf. den type ECU som du har fått chip til), evnt. ta en telefon til hvor du kjøpte chipen, og sjekk hva du har fått;-)

Edited by PukkelRygg
Link to comment
Share on other sites

Guest isse

chipen er laget til den hjernen eg har, så chipen er rett, kan det være et bensin rele? bensin pumpa starter heller ikkje, men det lukter bensin der med dysene

Link to comment
Share on other sites

Guest isse

ok, da er den gamle chippen putta inn igjen, einaste forskjellen var litt mindre klikking i dysene, bensinpumpa slår fortsatt ikkje inn.

Link to comment
Share on other sites

Guest isse

har prøvd begge veier, bare for sikkerhets skyld, visste ikkje at det gikk=) er klikking i bare eine dyse faktisk, nr 3 fra coupen.

Når eg tar av den dysen er det fortsatt klikking men ikkje så intens, den klikkinga høres ut som den kjem fra fordeler lokket faktisk=( så no holder eg på å klikke , har prøvd noen andre rele men bensinpumpa er fortsatt død, bensinpumpa virker så den er ikkje ødelagt.

Link to comment
Share on other sites

Guest isse

hmmm bak batteri?? tror ikkje eg hatt av noen ledninger der(som eg kan huske da) alt skal være på ivertfall, men den ledningen der kan ikkje eg huske.

 

Bryteren er ok,

Edited by isse
Link to comment
Share on other sites

Guest isse

heilt ærlig så veit ikkje eg kas vei chipen skal stå, var ikkje noe merke på den så da regnet eg med at det var bare og sette den i :huh:

Link to comment
Share on other sites

Guest Magnus

Jeg tror du har glemt noen jordingledniger jeg. Sjekk dette nøye da du kan brenne både ecu og lednings da dette ikke koblet riktig.

Link to comment
Share on other sites

ok da har eg snudd chippen og samme forbanna møkka!!!!!!

 

 

er vel ikke særlig lurt det nei.. skjekk både jord og strøm kabel på batteriet, det kan feks være starteren som ikke slår inn pga dårlig jording, da klikker det ganske bra!

 

og det er jo også en jord kabel som er på samme ledningen som dysene, skjekk den å..

Edited by Cosworthking
Link to comment
Share on other sites

Guest isse

det klikker bare i ei dyse og fordelerlokket, kor den jordkabelen som hører til dysene går hen da? kan ikkje sjå den?

 

Takker for tips, blir sjekket fortløpende bilen chinner fint og starteren slår inn.

Link to comment
Share on other sites

altså på den lednings klysa hvor ledningene til dysene sitter, i enden på den klysa så sitter det en kontakt som går inn ved sylinder 4 og det er også en jord ledning der som du må feste ett sted hvis du ikke har gjort det, jeg festa min på plenum kammeret..

Link to comment
Share on other sites

Guest isse

har ikkje en annar hjerne for øyeblikket men skal vel få tak i en, men bilen virket kanonbra når eg satt den fra meg, men skal sjekke opp den jordings ledningen der med dysene, har funnet en laus ledning, men den sto på den klysa men den skulle inn på en tapp der med oljefilteret, sto inn på en gjenga skrue, hadde ei hette på seg som skal bare trykkast inn på den tappen, kan ikkje sjå noen fleire ledninger :blink:

Edited by isse
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...