Fredrikford Posted May 24, 2007 Share Posted May 24, 2007 Har en is motor i bila nå, med fr30 cam, grenrør, og 2.8 granada gasser. Har tenkt å sette på turbo, men lurer på om gasseren tåler dette med ladetrykk? Og hvordan vil cam'en fungere med turbo? FORD SIERRA RS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vebjørn Posted May 24, 2007 Share Posted May 24, 2007 Går ann å kjøre turbo på 2.8 gasser. Men du kan ikke overstige 0,35 bar i ladetrykk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrikford Posted May 24, 2007 Author Share Posted May 24, 2007 Går ann å kjøre turbo på 2.8 gasser. Men du kan ikke overstige 0,35 bar i ladetrykk. Hvor mye hk utgjør 0.35 bar sånn ca da? FORD SIERRA RS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vebjørn Posted May 24, 2007 Share Posted May 24, 2007 Hmm.. Ikke godt å si.. 150 kanskje.. Er langt fra sikker når det gjelder dette.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
brede Posted May 24, 2007 Share Posted May 24, 2007 du må nok senke kompen. eller så skjer dette Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted May 24, 2007 Share Posted May 24, 2007 Lag en trykkboks rundt forgasseren, så funker det fint... men du bør som sagt senke kompen ja... Link to comment Share on other sites More sharing options...
brede Posted May 24, 2007 Share Posted May 24, 2007 Lag en trykkboks rundt forgasseren, så funker det fint... men du bør som sagt senke kompen ja... en sånn en Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrikford Posted May 25, 2007 Author Share Posted May 25, 2007 (edited) Har laget meg en trykkboks:) Men om jeg bruker gasser-topp istedet for I.S-toppen, så blir jo kompen lavere. Skal den være mye lavere? Spørsmålet er om gasseren tåler ladetrykket. Edited May 25, 2007 by Fredrikford FORD SIERRA RS Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 en sånn en Nei, ikke en sånn... En slik som du monterer hele forgasseren inni, da kan du kjøre på med trykk Link to comment Share on other sites More sharing options...
BR Racing V6 Posted May 26, 2007 Share Posted May 26, 2007 std granada 2.8 forgassere blir kjørt med 0.38bar på turbo may sitt turbokit. og da sitter kun trykkboks på toppen der luftfilteret sitter. j har hatt en slik og prøvd o,5bar på std motor. men da fuska den . så trenger ikke senke compen på 0,4bar. 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
brede Posted May 26, 2007 Share Posted May 26, 2007 Nei, ikke en sånn... En slik som du monterer hele forgasseren inni, da kan du kjøre på med trykk hvorfor skal du ha hele forgasseren inni? det er jo bare å lage en slange fra luftinga til flottørkammeret inn i trykkboksen,altså slange fra gasser nippel på trykkboksen.poenget er at trykket i flottørkammeret må være likt ladetrykket.måten å finne ut hvor mye trykk gasseren tåler er å trykkteste ,skru gasseren fast i ei aluplate ca.12mm tykk,skru på trykkboksen lag en nippel for manometer slipp forsiktig på med trykk,bruk en spruteflaske og spray på zalovann du vil nå se om det lekker.dersom det lekker ut justeringsskruene for co så må du ta disse ut og ha på loctite gjengetetning.skal du lage tett boks over hele gasseren så tror jeg ikke det blir så enkelt å få tette gjennomføringer til gasswiren og bensinslanger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sierraxr4x4 Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 gå inn på capri klubben sin side å les om capri 2,8 turbo å ticford capri der står det mye fint å vite om turbo på 2,8, og eg har komplett kitt til deg hviss du vil ha manifoild downpipe å trykkrør Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now