Jump to content

Ford Sierra, vansklig å få tak i...


Guest Ferrari F50

Recommended Posts

Guest Ferrari F50

Jeg har lenge hatt lyst til å kjøpe meg en Ford Sierra Sedan.

Skal stå i garasjen og skru da vet dere. Style og trimme.

Men det er så få sedaner og få tak i til ca. 15000,-

Noen som vet om det pleier og komme flere utover vinteren eller no,

er en grei en til salgs nå, men vet ikke helt om jeg vill ha hvit, blir liksom litt kjedelig farge...

Link to comment
Share on other sites

ekke så vanskelig, jeg kjøpte min for 7000 kr inkl årsavgift, to eiere på bilen fra før, abs, skiver bak, hadde vært utstillingsmodell på gaden og larsen trondheim, bruker ca. 0.6 liter på langkjøring og er praktisk talt nesten rustfri :) var med helt nye sommer og vinterdekk

Link to comment
Share on other sites

Guest Ferrari F50

Ingen som vet om noen som har lyst til å selge en Ford Sierra sedan eller?

Helst med OCH motor. På Østlandet. Fint om den ikke er ihjælskrudd, og at den er pent behandlet. Kjenner noen her en som har en til salgs, så rop ut!

Link to comment
Share on other sites

trodde ikke en sierra var vanskelig å få tak i. jeg la ut ønskes kjøpt annonse på autodb.no, og jammen var det ikke en mann som bodde bare tre mil vekk som ville selge meg akkurat den sedanen jeg ville ha. til og med akkurat den fargen og. kanskje bare jeg som var heldig, men det burde gå an å finne ÈN brukbar sedan på østlandet.

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Guest stampede
Ingen som vet om noen som har lyst til å selge en Ford Sierra sedan eller?

Helst med OCH motor. På Østlandet. Fint om den ikke er ihjælskrudd, og at den er pent behandlet. Kjenner noen her en som har en til salgs, så rop ut!

Har en kompis som har en 92 Sedan med OHC motor, sjekk linken under.

 

Fyren kan ikke skru bil :lol: så alt som er gjort med den er gjort på verksted!

 

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=2100&hl=

 

Prisen som står her kan sikkert diskuteres, bilen har stått lenge hos han nå ;)

 

Ring og spør!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Ferrari F50

Den var fin! Mennneeee... Litt dritt å ikke ha servo da... Mulig å ettermontere det? Har god tid på meg, så går det ann så skal jeg da gjørra det!

Er han villig til å selge den til 15000-20000,- da? Får ikke 30.000 for en sierra.

Link to comment
Share on other sites

Guest stampede
Den var fin! Mennneeee... Litt dritt å ikke ha servo da... Mulig å ettermontere det? Har god tid på meg, så går det ann så skal jeg da gjørra det!

Er han villig til å selge den til 15000-20000,- da? Får ikke 30.000 for en sierra.

Fullt mulig å ettermontere servo, det finner du på skroten.

Du får ringe å spørre om prisen, jeg vet ikke hvor mye han er villig til

å gå ned.... ;)

 

Han er hjemme fra jobb etter 1600....

Link to comment
Share on other sites

Guest Ferrari F50

Den har gått ganske langt ser jeg. Vet du om motoren er veldig slitt? Mange ulyder? Tenkte og montere trimkam ihvertfall, men det kan jo bli litt dumt hvis det er en utslitt motor, bare raser med en gang...

Link to comment
Share on other sites

Guest stampede
Den har gått ganske langt ser jeg. Vet du om motoren er veldig slitt? Mange ulyder? Tenkte og montere trimkam ihvertfall, men det kan jo bli litt dumt hvis det er en utslitt motor, bare raser med en gang...

Har ikke peiling på hvordan den er teknisk, annet enn at den har blitt satt på verksted hver gang det har vært problemer med den.

Har sikkert den vanlige OHC tikkinga....like greit å ringe mannen så får du nok svar på det meste... :)

 

Skal litt til å slite ut en OHC, iallefall med den kjøringa hans, til og fra jobb i Moss....

Link to comment
Share on other sites

Guest Ferrari F50

Hehe. Så den er pent behandlet altså. Er det bare å justere timinga så får man bort ventiltikkinga? Veit du noen om det?

Skal ha ut motoren og glassblåse den alikevel, også sette i trimkam og K&N filter, da kunne jeg ha ordnet den ventiltikkinga med det samme!

Link to comment
Share on other sites

Guest Ferrari F50

Han burde jo være villig til å gå ned litt i pris synes jeg... Den har gått 248.000km og det er ikke servo. Han får ikke 30.000 da... Er lakken pen på den?

Link to comment
Share on other sites

Guest stampede
Han burde jo være villig til å gå ned litt i pris synes jeg... Den har gått 248.000km og det er ikke servo. Han får ikke 30.000 da... Er lakken pen på den?

Prisen får du ta med han....

Tror lakken skal være bra ja, nøye fyr serru.... :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...