Jump to content

Problemer med mondeo v6 170hk


Azz-Kill

Recommended Posts

Bilen min går fint på tomgang og går fint når jeg gir gass... men den føles som å ha 70 hester å ikke 170. hehe... Litt overdrivelse, men den går hvertfall dårligere enn en 2 liter mondeo. Er automatgir men skal vel fortsatt flytta litt på seg?

98 mondeo v6 ghia "st200" stv

Link to comment
Share on other sites

Guest Woodpile

Det som er problemet vist bilen går dårlig over 3500 Rpm er at de i nesten alle tilfellene bytter luftmengdemåler. Men det er jo nesten bortkastet da det nesten alltid er Irmc som er på tur å gå eller har ryki. Så før du bytter luftmengdemåleren, skru opp det sorte dekselet, i front på motoren. Der ser du en metallbox. Fra den går det en kabel som skal åpne et ekstra spjeld ved virka 3500 Rpm. Vist denne er ute av funksjon, så vil motoren gå i nødmodus over 3500 Rpm. På min var boxen brent sort inni og kabelen var brent av defor gikk bilen som en traktor. Ble byttet og bilen gikk som en kule. Så vist bilen din går dårlig, kan dette være en årsak til problemet. Det neste er å sjekke luftmengdemåler, er den ok så sjekk en sensor til veivhuset, er ikke sikker på hva den gjør, men bilen min gikk som en lada, da den takket for seg etter bytte av imrc. :lol: Lykke til med feilsøk.

Link to comment
Share on other sites

Bilen går helt fint. ingen ulyd eller nykkinger. bare at den drar ikke for fullt.... Noen snakker om tette katalaysatorer. sitter visst noe på manifoilen. Vett du noe om det?

98 mondeo v6 ghia "st200" stv

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Woodpile

skal være en kat på manifoild, vist jeg er blitt riktig informert. Er også mulig at denne kan være tett. Går bilen din dårlig generelt? Eller er det bare over et vist turtall den ikke drar? Vet ikke om du har sjekka imrc. Den kan som sagt være et problem.

Link to comment
Share on other sites

skal være en kat på manifoild, vist jeg er blitt riktig informert. Er også mulig at denne kan være tett. Går bilen din dårlig generelt? Eller er det bare over et vist turtall den ikke drar? Vet ikke om du har sjekka imrc. Den kan som sagt være et problem.

 

Nå har eg ikkje prøvd noe ennå... Tenkte eg sko se om eg fikk kjørt litt drit ut av an på sverige turen. Synes bilen drar bedre i alle gir utenom 1... der slurer den så mye virker det som. Men kan jo sjekke den imrc å se om jeg ser no.

98 mondeo v6 ghia "st200" stv

Link to comment
Share on other sites

Guest Woodpile

Da får du dra å kjøre den ut litt i sverige. Er bare å dra den ut på turtellern. Kan være daukjørt. Dvs at motor er nedkokset. Eller full av sot.

Bytte plugger kan også være et alternativ. Eventuelt pluggledninger.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Banker du ut innmaten på katalysatoren får du ikke bilen gjennom eu kontroll.

Da vil bilen gasse for mye. Har en kompis som gjorde det!

På en v6 sitter det katalysator på manifoilene. og under bilen så vidt jeg vet. Å gjøre noe med den som er under bilen har visst ingen effekt. er som regel de på manifoilen som er noe galt med.

Dette er hva jeg har blitt fortalt hvertfall. HAr ikkje hatt interesse å sjekke sjøl

98 mondeo v6 ghia "st200" stv

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...