Jump to content

Verdi på Sierra?


Guest drezz

Recommended Posts

Guest drezz

Vurderer å selge go-bilen min for å finansiere oppussingen av mondeoen jeg har kjøpt, men klarer ikke helt å bestemme meg. Har jo hatt Sierraen min i noen år nå og er jo litt glad i den :blush:

Men hvor mye hadde det vært mulig å få for den?

 

Bilen er en 83mod Ford Sierra 5dørs hvor speedo'n viser ca250 000km. Urelevant egentlig da omtrent alt ble byttet i fjor sommer (motor, drivverk, osv.).

Bilen hadde originalt en 2.0 forgassermotor, men idag står det en 2.0i motor i den (godkjent på biltilsynet og står oppført i vognkortet) og den er også godkjent med 2.3 V6 motor. Motoren er original bortsett fra at EGR og katalysator er fjernet. Nylig byttet toppakning, oljetetteringer og bunnpannepakning.

Bakre hjuloppheng er fra sierra med 2.9i V6'er og er da med skivebremser. Hele hjulopphenget ble sandblåst og malt i fjor sommer og kaliperne ble overhalt. Nye drivknutemansjetter og bremseslanger/rør bak. Hjullagrene bak ble også byttet samtidig.

Foran er det stabilisatorstag fra 2.9i som også er blitt malt rødt. Hjulnavet på høyre side ble også byttet da hjullageret var gåent og hadde ødelagt spindelen.

 

Fronten på bilen ble bygd om til 91mod i fjor, og i vinter kom det på cosworth frontfanger, grill og 4x4 panser. Ellers er det RS-sideskjørt (nye typen?) og 89mod bakfanger på den. Innvendig er det 92mod dørtrekk, ghia seter og rs ratt.

 

Skal bytte ene demperen bak da foringen er gåen for så å ha bilen på eu-kontroll. Ellers er dørhengslene på fordørene slitte og det er litt rust i hjørnet på førerdøra. Lakken er ikke 100% strøken men du må se nærmere etter for å finne feil. Med unntak av at panser og fanger er en litt annen nyanse. Bilen ser også "skitten" ut på bakfangeren akkurat under tanklokket.

 

Står 14" mondeo felger på den da jeg valgte å selge 17" felgene som er på noen bilder. Var ikke gode på veiene her oppe :wacko:

 

 

 

 

 

Noen som har prisforslag? :)

Link to comment
Share on other sites

Guest drezz

Noen som har andre meninger..? :)

 

Bilen har også elektriske vindu foran og defapakke med motorvarmer, batterilader og kontakt til kupevifte (liten kontakt i frontfangeren som er godt gjømt men samtidig lett tilgjengelig)

Link to comment
Share on other sites

Guest sierraman

Bilen er gammel, men er det lite rust, så prøv 19000. Du må bare fortelle kjøperen om hvor mye penger som er lagt ned i bilen ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...