Guest Dipstick Posted August 17, 2007 Posted August 17, 2007 Jeg mistenker at Sierraen min trekker inn falskluft i området rundt der jeg har markert med rødt på bildet under. Tror enten det er slangen eller den ventilen eller hva det er den er festa i. Noen som vet hva denne tingen jeg har markert med rødt er, hva den heter og hva den gjør? På forhånd takk
vinge87 Posted August 17, 2007 Posted August 17, 2007 er ikke det noe egr greier da, snillere eksos utslipp, bare tror her nå Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring......
Guest Dipstick Posted August 17, 2007 Posted August 17, 2007 er ikke det noe egr greier da, snillere eksos utslipp, bare tror her nå Det er mulig det er noe egr greier ja, er dette en EGR valve i så tilfelle?
D.Toft Posted August 17, 2007 Posted August 17, 2007 er nok det, dra på huggeren, finn en manifoil fra sierra uten dette, røsk vekk egr systemet, ordne opp i vakumslangene, og vips,en motor som går bedre... har gjort dette på min, merkbar forskjell..
Guest Dipstick Posted August 17, 2007 Posted August 17, 2007 er nok det, dra på huggeren, finn en manifoil fra sierra uten dette, røsk vekk egr systemet, ordne opp i vakumslangene, og vips,en motor som går bedre... har gjort dette på min, merkbar forskjell.. Hmm, interessant. Altså bytte manifoilen til en uten og ta bort disse slangene og dillet som henger på dem? Om det får den til å gå bedre er jo det i utganspunktet kult, men får det noen andre følger?
D.Toft Posted August 17, 2007 Posted August 17, 2007 stemmer. eg merket ike noe på min, lambdaføleren må du ha... resten er overflødig. det fikk eg beskjed om på ford...må fjerne det på manifoil, den elektriske boksen med vakum som står på innerskjermen ved manifoil, diverle vakumslanger i forbinnelse med egr, og den plastklumpen som egr går inn på i luftfilteret... mapsensoren på torpedovegg må bli ståendes..
Guest Dipstick Posted August 17, 2007 Posted August 17, 2007 Ok, det vil ikke påvirke CO utslipp eller noe som kan skape trøbbel på EU kontroll?
Cossiman Posted August 18, 2007 Posted August 18, 2007 Men siden det er egr på denne bilen orginalt så sitter det et 100hk nett og hjerne i denne og dette må også byttes for å få en effekt økning Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod
D.Toft Posted August 18, 2007 Posted August 18, 2007 nei... merker forskjell bare ved å bytte manifoil... fordet at inni egr manifoilen, stikker det ut noen sensorer, midt i luftstrømmene..men du kan jo hive nedi en is maskin fra 87-88, bytte elnettet og fjerne lambda og alt det der, da er di xtra hestene enda mer tilstede, grunnet egr har lavkomp, og is har høykomp.. derfor 15hk forskjell
dohcboy Posted August 18, 2007 Posted August 18, 2007 får lavkomp motor med 115 hk oxo uten cat og egr Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Guest Dipstick Posted August 18, 2007 Posted August 18, 2007 Ok, får se om jeg røsker ut dette etterhvert, har litt andre ting på lista over ting som må fikses som jeg må ta først... Uansett, jeg bytta den ene slangen som sitter på der og det ser ut som om at problemet med falskluft forsvant i hvertfall!
Ford ragger Posted August 19, 2007 Posted August 19, 2007 Skal ikke merke no forskjell på fjening av egr.. da egr kun virker ved jevn gass og ikke ved bånn gass.. Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link
cossiemk1 Posted August 19, 2007 Posted August 19, 2007 får lavkomp motor med 115 hk oxo uten cat og egr Javel?? du må gjerne komme med flere opplysninger...
dohcboy Posted August 19, 2007 Posted August 19, 2007 har bare sett i autodata over motorkodene og i teknisk data der sto d 8.5-1 komp hk 115 ingen cat, Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
capri sport Posted September 9, 2007 Posted September 9, 2007 motoren er lav komp. dvs fin å turbo lade.
Guest -Dani- Posted October 2, 2007 Posted October 2, 2007 Hmm! Toppen elr stemplene som gjør denna lavkomp da? Sitte med en sånn motor som eg ska bytte mot en eldre eg sette turbo på Og trenge å dekomprimere litt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now