Jump to content

Noe muffins med lakken!


Konsmo

Recommended Posts

Som det står i topic er det noe muffins med lakken. :S Lakkerte lit av bakenden på bilen i helga. Hadde fåt tak i vannbasert lakk på spray, for enkelhets skyld! <_< fik også tak i grunning som passer til! Vel alt vel helt til i dag!!! Kom ut fra jobb i dag kl 3 og bilen så sån ut! :blink:

 

Bakfra.jpg

3.jpg

2.jpg

1.jpg

 

Jeg har ikke peiling på lakk og det var noe meg og faderen gjorde sammen. var heilt greit på søndags kvelden når jeg reiste. så ikke på bilen i går. men da regna det utrolig mye, og i dag skinnene fin sol! :S Bilen har ståt i sola i hele dag på job. Jeg vet ikke hva det er. men var "poser" i lakken og det som var inni var flytende. og man så ret in på grunninga i dem! :mellow: Kan noen si meg hva som er galt! Så vi ikke gjør den samme feilen ei gang te! er 3 ganga da! :angry: :(

-=Mondeo 2.0 SI 16V=- Solgt

-=Volvo 240 GL=-

-=Hiace arb bil=-

-=Mondeo 07 stw Titanium=-

Link to comment
Share on other sites

det der er ganske sikert på grunn av at den vannbaserte baselakken ikke var helt tørr før du la klarlakk..!

 

hmm, mulig. Men alika vel, hvorfor så lenge etter?? :mellow:

-=Mondeo 2.0 SI 16V=- Solgt

-=Volvo 240 GL=-

-=Hiace arb bil=-

-=Mondeo 07 stw Titanium=-

Link to comment
Share on other sites

kan se ut som om du har fått vannperle under lakke enkelte steder

 

hmm, jau, har høt med noen jeg kjenner og de mener at det kan være begge deler som er nevnt.

Så skal gjøre det ekstra ekstra nøye neste gang. :closedeyes: skal vel få fyrt opp no gass ovn for og få lit varmere au! :) hehe

 

Men er det noen som kan si meg hvordan jeg kan få matta ned den vannbaserte basen (lakken) uten at det går te h@@ kan jo ikke bruke vann og vannslip! bli bare graps. blir liksom ikke bra med tørt heller? :unsure: Noen med noe formeninger om det. Lit OT men er greit og vite! :D Regner med når jeg tar det igjen blir det helt til stålet for og hindre noe reaksjoner! Har hat det et par ganger allerede! :angry:

 

Er på jakt etter vanlig god gameldags lakk au, sån for sikerhets skyld. Er enklere og jobbe med. hehe synes nå i alle fal jeg. Blir ikke så mye kød, eneste problemet jeg har hat med den til nå er renn! :P haha

 

Så vist noen vet om hvor de enda selger sån god gameldags lakk rundt Kristiansands område så hadde det våre heilt topp! :D

 

takker så meget for alle svar! :D

-=Mondeo 2.0 SI 16V=- Solgt

-=Volvo 240 GL=-

-=Hiace arb bil=-

-=Mondeo 07 stw Titanium=-

Link to comment
Share on other sites

Kan være lakken har skall tørket for deg dvs overflaten(utsiden ikke innsiden ) har tørket først .

 

Per Hagen på Mjåvann selger lakk , blant annet :D

 

var der jeg kjøpte sprayen! <_< men har fune ut at jeg prøver med den vannbaserte ei gang te. Snakka med ein på tlf i dag som kunne lit ang det. mente mulig at det hadde ståt for lenge uten klar lak, så det var kommet fuktighet, eller det kunne være at det ikke var helt tørt i de inerste lagene. Så får bare prøve igjen. Men er ikke den eneste som har hat problemer med den lakken heldig vis! :)

-=Mondeo 2.0 SI 16V=- Solgt

-=Volvo 240 GL=-

-=Hiace arb bil=-

-=Mondeo 07 stw Titanium=-

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

problemet er at du ikke har blåst lakken tørr nok før du la på klarlakk.lakken er vannbasert da blir vannet igjen i lakken og vil da ikke sitte.klarlakken er tynnerbasert og vil tørke uannsett.men kan bare skrape bort all malingen fordi den vannbaserte fargen ikke er tørr...den vil aldri feste seg.. Det er garantert det som er feilen.Det at lakken har stått for lenge uten klarlakk er bare tull.kan stå mange timer før du trenger og sprøyte på klarlakken...Basen(fargen) ....MÅ.... være tørr før du tar på klarlakk.

 

 

det du må gjøre er og få bort alt du har sprøytet på og begynne på nytt.

og når du sprøyter fargen så legger du tynne strøk.blås lakken tørr eller vent 5min mellom hvert strøk.bedre med 3 tynne enn to tykke strøk..du må få ut ALL fuktighet av lakken.du kan se at lakken blir matt når den er tørr.

Håper dette hjelper deg litt..

 

MEN hvorfor selger han nissen deg vannbasert lakk til en tett farge??det er ikke klarlakk på bilen din.

det er akryl lakk på bilen din.er 100 ganger lettere med akryl

Link to comment
Share on other sites

problemet er at du ikke har blåst lakken tørr nok før du la på klarlakk.lakken er vannbasert da blir vannet igjen i lakken og vil da ikke sitte.klarlakken er tynnerbasert og vil tørke uannsett.men kan bare skrape bort all malingen fordi den vannbaserte fargen ikke er tørr...den vil aldri feste seg.. Det er garantert det som er feilen.Det at lakken har stått for lenge uten klarlakk er bare tull.kan stå mange timer før du trenger og sprøyte på klarlakken...Basen(fargen) ....MÅ.... være tørr før du tar på klarlakk.

det du må gjøre er og få bort alt du har sprøytet på og begynne på nytt.

og når du sprøyter fargen så legger du tynne strøk.blås lakken tørr eller vent 5min mellom hvert strøk.bedre med 3 tynne enn to tykke strøk..du må få ut ALL fuktighet av lakken.du kan se at lakken blir matt når den er tørr.

Håper dette hjelper deg litt..

 

MEN hvorfor selger han nissen deg vannbasert lakk til en tett farge??det er ikke klarlakk på bilen din.

det er akryl lakk på bilen din.er 100 ganger lettere med akryl

 

Gjorde som du sa, og andre. mase varme! og helt tørt! funka det! Ble ferdig med det for 3 uker siden B) bare lit treg til og oppdatere. hehe :rolleyes:

hehe vel, de hadde vist ikke anet en den lakken! har brukt den andre laken tidliger, var super! ingen prob med den. Men jeg klarte heldig vis og få det til tilslutt! Brukte godt med varme og mange tynne lag! ble bra til slutt!

Så tusen takk til alle som har tat seg bry til og hjelpe! :D Vet nå hvordan jeg skal gjøre det rett, på første forsøk neste gang! så får dette stå som veilednig til event andre med dette problemet! :D

-=Mondeo 2.0 SI 16V=- Solgt

-=Volvo 240 GL=-

-=Hiace arb bil=-

-=Mondeo 07 stw Titanium=-

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

:angry: :angry:

Tro du ikke at det har komt tilbake igjen! Et breit felt midt i lakken! Er jo 4mnd siden jeg lakka. alt har jo våre heilt fint. Er det noen som har no ide nå??? Tro jeg ska ta meg rå te og sette an bort te noen som har riktig utstyr og ikke minst SKIKELIG lak! er bra forbanna! arg.

skjøner ingen ting. har ikke våre heni noe som helst heller! :S blir gal! Vannbasert drit! :angry:

-=Mondeo 2.0 SI 16V=- Solgt

-=Volvo 240 GL=-

-=Hiace arb bil=-

-=Mondeo 07 stw Titanium=-

Link to comment
Share on other sites

Guest BossCat

Tja sånn går det når en begynner å rote med ting en ikke kan noe om.

 

Neida vannfortynnbar lakk er ikke noe dritt nei, funker aldeles utmerket det, og nå er det jo ikke lov å bruke noen annen baselakk enn vannfortynnbar heller

Link to comment
Share on other sites

Tja sånn går det når en begynner å rote med ting en ikke kan noe om.

 

Neida vannfortynnbar lakk er ikke noe dritt nei, funker aldeles utmerket det, og nå er det jo ikke lov å bruke noen annen baselakk enn vannfortynnbar heller

 

hmm, sant nok. men er jo lov og prøve. og dette var jo 3 forsøke og det holt i 4 mnd. så vips! :blink: men verken jeg eller fadern er intresert i og prøve ei gang til, så nå blir det nok lakkerer! ;)

 

Har lakka med god gameldags "skadelig" lakk, var jo det beste, hang på alt fikk det ikke til og reagere! men men. sån er det nå bare! <_<

 

kan i alle fal ikke fatte hvordan det bare plutselig har skjed etter 4 mnd! :closedeyes:

-=Mondeo 2.0 SI 16V=- Solgt

-=Volvo 240 GL=-

-=Hiace arb bil=-

-=Mondeo 07 stw Titanium=-

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...