Jump to content

Skaffet ny konebil


Escort-mekkern

Recommended Posts

Jeg blir jo aldri ferdig med den andre cab`en min. Det er hele tiden rom for forbedringer der så jeg tenkte jeg fikk skaffe meg en annen konebil som kan funke fra A til B :)

 

Lurte litt på å prøve meg på andre merker og var ute å testet litt av hvert. Men på en eller annen måte falt jeg tilbake til ford. ;)

 

Så det jeg da endte opp med var dette :

 

-Ford Escort -92 MK5 XR3I

-Byttet til RS2000 motor i 05.

Bilen er i kurant stand og jeg har ikke funnet noe særlig med rust. Har ikke hatt bilen på bukk ennå men i mine forsøk på å kjenne under bilen så har det virket bra. Litt smått er det der men ikke mer enn at det kan vente til våren når jeg vurderer en lakkering.

 

Taket er ødelagt på begge sider etter forsøk på innbrudd. Forbanna kjøtthuer. :)

 

Skinn intereøret er litt slitent men det skal jeeg få freshet opp igjen. :)

 

Bilen er litt for lav etter min smak så jeg tenkte jeg skulle prøve å få på noen nye coilovers og se om det kansje blir bedre på denne bilen. Nye foringer gjør sikkert ikke noe det heller ;)

 

Utover det skal jeg få tatt meg sakte men sikkert av forstilling osv. Skal sende bilen til en kompis som tar en skikkelig sjekk på vekstedet der han jobber.

 

Som sakt, en A til B bil i første omgang.

 

 

 

 

Edited by Escort-mekkern

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Ikke dum den der.

Hvordan er det med varme på panseret der?

Tenker siden der er byttet til RS2000 motor, og da er det ikke mye klaring for luft under det panseret.

MK5a og RS2000 pansert har noe mer klaring vet jeg...

1998 Volvo S80 - 231hk

Link to comment
Share on other sites

Ikke merket noe problemer med varme og skader på panseret.

 

Sitter og skal se om jeg kan finne meg noen coilovers nå så jeg får bilen litt mer slik jeg hadde tenkt meg. Nå er den litt for lav føler jeg. 17" felger er nok litt i meste laget for meg. Iallefal når jeg kjører rundt i oslo...litt for mye dumper osv... Jeg målte og jeg manglet 1 cm om jeg i det hele tatt skulle fått på sideskjørt....ser ikke ut til at det trengs :D

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Takk takk RSCoz :)

 

 

Joda, ikke noe problem. Jeg betalte 20.000,- for bilen slik den sto med OZ felger med nye dekk og et ekstra sett med "16 lett metall felger med nye piggdekk. Syntes ikke det var ille.

 

fikk med en stor bunke med kviteringer fra fordverksted på arbeid som var gjort i perioden -04 til -06 I -07 skal ikke bilen ha blitt brukt til mer enn noen få turer i ute i sommer av en eldre mann som bor i Spania. På den måten virket det bra. :)

 

Av ting som må/måtte gjøres var det f.eks innvendig et dørhåndtak som var ødelagt. Dette kostet meg 20,- på nærmeste hugger. Det er en søm i det ene setet som har gått opp og dette har jeg fått pris på 750,- for reperasjon og full behandlig av alt skinn i bilen slik at det får tilbake sin kvalitet og farge.

 

Varmeapperatet var noe som ikke virket og dette trakk jo prisen kraftig ned ;) Dette fikset jeg med å hente en vifte som jeg hadde til overs fra en MK4 :)

 

Dette er det som har dukket opp inne i bilen + at det var mange små ting som ikke virket som f.eks lys i taket osv. Dette fikset jeg ved å bytte sikkringer i bilen :)

 

Har i dag bestilt meg nytt tak til bilen 1500,- + frak og jeg har fått meg et sett med AVO coilovers til bilen. Håper dette blir bra. Så snart dette er montert tenker jeg går i gang med arbeidet på den andre bilen min igjen. Da kan "kona" få denne ;) iallefall få låne den litt... Trenger også etterhvert å tenke på bedre girkasse. Den virker lettere sliten. Men clutchen virker veldig bra. Litt pirk er det på en så gammel bil men tror det var et greit kjøp.

 

By the way.... Fremdeles ikke funnet noe mer rust enn litt små pirk....det må jo dukke opp et eller nnet sted. Dette er litt for rustfritt...

Edited by Escort-mekkern

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Leter fremdeles etter rust....nå tenker jeg det dukker opp snart :D

 

Sitter å leter litt etter muligheter for å dytte på en turbo her. Tenkte hvis jeg fjernet luftfilterboksen og la turboen der oppe...bare å sette opp et varmeskjold rundt og heve panseret noe...må se om det kan la seg gjøres...regner med at jeg får mine coliovers på fredag eller mandag. De ble sendt exspress i går.

 

bilen er godkjent med motor, men det som er mer utrolig ar at høyden er godkjent...?!?

 

29 cm fra navsenter til skjerm!?

 

Det er lavt... :o

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Er en i Larvik som selger nytt tak veldig rimelig, Har annonse på finn.no og autodb ;)

Kjøpte nytt tak til min av han ;) toppkvalitet :D

 

Ooops, så lenger oppe at du hadde kjøpt nytt tak :blush:

 

Sorry :P hehe, Men lykke til med skiftingen ;) Det var stress hos meg :P

Edited by Morti89

87' Ford Escort RS Turbo S2 http://www.fordclubn...scort-rs-turbo/

 

87' Volvo 740 16v Turbo

Link to comment
Share on other sites

Hehe :)

 

Kjøpte tak til 1500,- Hvor mye er det han på finn.no tar?

 

Med min flaks litt mindre ;)

 

Håper ikke det blir for mye stress å bytte...har du noen tips? :)

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte coilovers på ebay. Veldig glad i den siden ;)

 

Jeg ga 255 pund for dem. håper dette bedrer kjøre egenskapene litt ;) Jeg synes virkelig at bilen er litt for lav. Det nytter ikke komme over en fartsdump uten at eksosen enkelte ganger er nedi...virker litt amatøraktig...neste på listen som kommer før jeg går tilbake til min kjære rs turbo er foringer og forstilling...Da kan resten vente til våren. Dette kan tyde på at jeg får meg litt av begge gode verdner. MK4 Rs turbo med sykt motor om alt går som planlagt...og en temmelig nice MK5 konebil.

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Sitter å leter litt etter muligheter for å dytte på en turbo her. Tenkte hvis jeg fjernet luftfilterboksen og la turboen der oppe...bare å sette opp et varmeskjold rundt og heve panseret noe...må se om det kan la seg gjøres...regner med at jeg får mine coliovers på fredag eller mandag. De ble sendt exspress i går.

Hvorfor hiver du ikke bare på ett escort cosworth panser da?

88 Escort RSTurbo

Link to comment
Share on other sites

Hehe :)

 

Kjøpte tak til 1500,- Hvor mye er det han på finn.no tar?

 

Med min flaks litt mindre ;)

 

Håper ikke det blir for mye stress å bytte...har du noen tips? :)

Du fikk det BILLIG!! jeg måtte ut med 5000,- til Mk3, stoff trekk med dobble industrisømmer og 5 års innpregnerings garanti.

 

Hmm.. tips. hvis det er likt som på mk3 så er det en vaier som holder taket helt bak, den er et helvete! Beste måten å få den vaieren på er et stort flat skrujern som ikke er skarpt. Og presse og brette vaieren inn under det spore den skal være i.

Veldig vanskelig å forklare, må nesten se det selv for å fatte det. Er bare vaieren som er veldig stress :D

Edited by Morti89

87' Ford Escort RS Turbo S2 http://www.fordclubn...scort-rs-turbo/

 

87' Volvo 740 16v Turbo

Link to comment
Share on other sites

Det er sikkert ikke like bra det jeg bestilte som det du har. Jeg bestilte vinyl eller plast tak :) Jeg måtte bare ha noe kjapt med tanke på kulden som er på vei.

 

Jeg får ta montasjen av dette taket som min ildprøve nå da. Jeg skal jo bytte tak på den andre cab`en min også :)

 

Ang panser så ordner det seg sikkert...først må jeg se om jeg får kastet inn en turbo...noen som vet hvordan innmaten tåler litt lading :) trenger ikke være ekstremt mye i første omgang...men en liten T3 hadde vært morro...det er jo tross alt en 2 liter vi snakker om her :D

Edited by Escort-mekkern

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Når du skal skifte på den andre, så vil jeg anbefale han i Larvik :) Er strålende fornøyd med taket mitt ;) Og vis det er vaier som holder taket på den nye bilen, så kjøp ny vaier ;) også til mk4'en ;) Ford sier at de ikke får tak i vaieren, men det gjør de ;) Har krangla med dem om det. De må bestille dem fra Sverige. Fatter ikke at Ford forhanldere skal være så vanskelige med gamle biler.

 

BTW: Har du prosjekt tråd av Mk4'en? :P Er intresert i de som bygger cabriolet om til RST, siden jeg selv holder på med det :D

Edited by Morti89

87' Ford Escort RS Turbo S2 http://www.fordclubn...scort-rs-turbo/

 

87' Volvo 740 16v Turbo

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...