Jump to content

usa topper


rene`racing

Recommended Posts

hvor mye er det å hente på og bruke usa topper på en 2,8?

er dei levert i flere utgaver eller er det kun en type?

vurderer å skaffe meg noen.

 

 

Hei, bare å sette på orginale usa topper, henter du ikke noe effekt.

 

innsugsventilen er mindre en vanlig 2,8 og eksosen. mener å huske 38(39mm innsug og 34mm exsos.

 

som en 2.3 topp.

 

jeg har et par max portet og store ventiler i mine usa topper som skal på grom motoren min.,da med turbo.

 

jeg har lest at det har blitt tatt ut borti 300hk med usa topper i boka, how too modifi 60degrees v6 engines.

 

så det er uten spørsmål mye bedre topper en hva man får ut av med 2.8 topper.

 

jeg sitter og med et par gromme topper til 2,6. som sitter på 74mod tripple 48mm dellorto v6 motoren min.,

 

den sku yte 230 hk på hjula på en taunus på 90 tallet.

 

det er gjort kremjobb med porting i denne toppen. av en ford guru. som Jenspeed hviste hvem var. og det var godkjent sa han .,

 

jeg skal bare se om jeg får modda litt til nå med alu rullevippere og ny kam., nye råder .

 

så skal den bremses.

 

på usa toppenen mine har jeg 44.5mm innsugsventil og 38mm eksos fra pinto-.

 

 

selve portingen i toppenen er en lang prosess. kanalenen er ganske trange orginalt-.

 

jeg sitter og med et sjeldent innsug fra tidlig granada 2,8i ghia s. k-jet som er til usa topper.

 

det ser man ikke ofte , ligner capri rs2600 innsuget.

 

frode

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

kor får du tak i større ventiler til usa toppene?

porter du topper på bestilling?eventuelt priser på og montere nye ventiler og porte?

hvilket innsug er best å bruke til forgasser trim,4 port eller 3x2 port?

du har ikke noen topper du skal selge?

Edited by rene`racing

1982 Ford granada 2,8 Ghia

1979 Ford granada 2,3Gl

2000 Audi A8 2,8 30v quattro

Link to comment
Share on other sites

Hei, kan du heller sende meg en pm.

 

for jeg kan ikke gi noen former for oppmuntring til salg her på forumet. men jeg har et par brukte topper.om jeg får igjen den ene toppen jeg lånte bort til manifold sveising.

 

men de koster da litt. må se an.

 

og porte disse er mye mere jobb en vanlige 2,8 topper. så det må påberegnes noe ja.

 

jeg har mine grommtopper. de har kostet 25000kr da max portet. max rustfrie ventiler. dobble fjører. alu retainiers.

 

får jeg solgt disse for si 20k. kan j vurd å selge de. grunnet overgang til weslake.

 

det med forgassere blir kansje smaksak. det er hvertfall 3-4x ganger dyrere med tripple gassere en en 4port offenhauser.

 

 

min mail adr: frooever@online.no

 

97966801.

 

så skal vi se på det-.:)

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

hm siden det så kostabart å bearbeide dei så er det kanskje like greit for meg å kjøpe vanlige steg 3 topper,skal kun ha moderat forgasser trim..

 

 

hei, det kan nok bli dyrt å kjøpe slike ferdige topper fra UK, blir fort mot 15lapper før de er hjemmat.

 

hadde heller lett modda et par orginale topper.

 

litt finporting av det værste støpegodset. planet 0,65mm. effektannlegg. mulig grenrør om det gjekk ann å få tak i noe ok,

 

en rally cam, og oppgrad forgasser. fra 3,0l eller en 4port med adapter til org innsuget. :rolleyes:

 

 

 

Unskyld offtopic, men hva er weslake topper?

 

 

Hei, weslake er et firma som støper og lager trimtopper til en del eldre motorer. da mest i aluminium.

 

de laget noen versjoner til ford capri. rs2600

 

de ytet over 300hk på det meste.

 

 

http://www.weslake.co.uk/

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

jeg brukte en kent cam fr31 284grader sport r kam på xr4i min i 2004.

 

 

den dro bedre i kjelleren en noe std kam ville ha gjort. utrolig bra respons og.

 

den kammen ble kalt rally før. nå sport r.

 

men dette er injection da.

 

ser du på gasserkam. så tilsvarende kam 290grader.

 

så full race på 300 grader. den er nok litt lei på lave turtall :P

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest Ørjan G

hvor mye er det å hente på og bruke usa topper på en 2,8?

er dei levert i flere utgaver eller er det kun en type?

vurderer å skaffe meg noen.

[/qu ote]

 

Eg meina at da er tull. Ikke nåken av desse toppane e noko å skrya tå. World Products laga skikkeleg sterke og gode topplokk til 2,9 motoren so e betre enn 2,8.

 

Du bør heller satsa på ein 2,9.

Link to comment
Share on other sites

std usa topper gir ingen øket effekt.

 

med å bruke 2.9 wp topper på en 2.8 motor. har du en jobb foran deg. kammen må spesial lages pga kammene går ulik veg på 2,8 og 2,9

 

sammtidig sitter noen ventiler annerledes på 2,8 pga to syl deler en eksos port. på 2,9 er det likt hele veien.

 

kun på capri weslake har de kammer som går likt med 2,8 .mot klokka og laget for innsug og eksosventiler som sitter i riktig rekkefølge

 

som på 2.9 motor.

 

uansett så flower ikke 2,9 wp topper så grådig mye mere en std 2,9 topper. men de har bedre potensiale til å porte større kanaler pga mere gods.

 

 

sånn sett kan man si de er de beste toppenen for en 2.9 v6-. :)

Edited by BR Racing V6

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...