Jump to content

Ford Sierra 2.0 L, noen spsm


Guest andersw

Recommended Posts

Jeg kjøpte min første bil i dag, og er veldig fornøyd. Bilen er bortimot 100% rustfri (det eneste er 3 cm i ene hjulbuen og en liten flekk på 2 cm i kanalen (ikke dyp)), og går som ei klokke. Det eneste som ikke virker på bilen er setevarmeren på førersiden. Betalte 15 000 kr for den.

 

Jeg har lest litt rundt på forumet her og funnet ut at det er to typer motorer (tror jeg) til 87-modellen: OHC og DOHC. Hva er forskjellen på disse, og hvilken er best? Og hvilken er det størst sannsynlighet for at jeg har? (Bilen står ikke her så jeg får ikke sjekka vognkortet osv).

 

Finn.no-link: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11080980

Edited by andersw
Link to comment
Share on other sites

Du har ohc,utifra effekt på motor,oppgitt på finn.no. 105 hk. Forgasser motor.

Hva som er best,er dette forum veldige uenige om da.. Har personlig ingen erfaring me Doch,men vet at det er en mye sterkere motor og mere moderne,mens ohc er jo den gode gamle da..

 

 

men gratulere som Sierra Eier uansett

*993Ståle*

Besøk min nettside

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte min første bil i dag, og er veldig fornøyd. Bilen er bortimot 100% rustfri (det eneste er 3 cm i ene hjulbuen og en liten flekk på 2 cm i kanalen (ikke dyp)), og går som ei klokke. Det eneste som ikke virker på bilen er setevarmeren på førersiden. Betalte 15 000 kr for den.

 

Jeg har lest litt rundt på forumet her og funnet ut at det er to typer motorer (tror jeg) til 87-modellen: OHC og DOHC. Hva er forskjellen på disse, og hvilken er best? Og hvilken er det størst sannsynlighet for at jeg har? (Bilen står ikke her så jeg får ikke sjekka vognkortet osv).

 

Finn.no-link: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11080980

 

 

du har nok en ohc med forgasser.

men håper ikke han fyren var seriøs når han skrev forhjulsdrift.

Link to comment
Share on other sites

Ok, takk for alle svar.. Men synes dere det var et godt kjøp? :rolleyes:

 

PS! Han skrev bare feil, det er bakhjulstrekk :P

 

men gratulere som Sierra Eier uansett

 

 

Takker :D

 

Lurte på en ting til... Merka at man måtte tråkke bremsen ganske langt inn før den begynte å ta, er det bare fordi den er slitt eller er det sånn Sierra er? Eller kan det være noe annet?

 

 

EDIT: Bremsen, ikke gassen :blink:

Edited by andersw
Link to comment
Share on other sites

Drit fin Sierra! Har ikke denna stått til salgs lenge da? Først til 40000,-?

 

Takk :D

Vet ikke, så egentlig bare i sjiktet mellom 15 og 25 store jeg ;)

Link to comment
Share on other sites

Enda et spsm:

 

Leste litt rundt på forumet og kom over at Sierraer -87 er veldig lette å åpne med andre Sierra-nøkler. Er det noe jeg kan gjøre med det (f.eks. bytte låser)? Og er det vanskelig/dyrt å montere alarm?

Link to comment
Share on other sites

Enda et spsm:

 

Leste litt rundt på forumet og kom over at Sierraer -87 er veldig lette å åpne med andre Sierra-nøkler. Er det noe jeg kan gjøre med det (f.eks. bytte låser)? Og er det vanskelig/dyrt å montere alarm?

 

de er vel lette å låse igjen med andre sierra nøkler. ikke vært borti noen som har gått opp med andre nøkler

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte min første bil i dag, og er veldig fornøyd. Bilen er bortimot 100% rustfri (det eneste er 3 cm i ene hjulbuen og en liten flekk på 2 cm i kanalen (ikke dyp)), og går som ei klokke. Det eneste som ikke virker på bilen er setevarmeren på førersiden. Betalte 15 000 kr for den.

 

Jeg har lest litt rundt på forumet her og funnet ut at det er to typer motorer (tror jeg) til 87-modellen: OHC og DOHC. Hva er forskjellen på disse, og hvilken er best? Og hvilken er det størst sannsynlighet for at jeg har? (Bilen står ikke her så jeg får ikke sjekka vognkortet osv).

 

Finn.no-link: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11080980

 

 

Enda et spsm:

 

Leste litt rundt på forumet og kom over at Sierraer -87 er veldig lette å åpne med andre Sierra-nøkler. Er det noe jeg kan gjøre med det (f.eks. bytte låser)? Og er det vanskelig/dyrt å montere alarm?

 

Gratulerer med strøken sierra, og velkommen til forumet! :D

 

 

Har låst igjen godt over 10 sierra'er med en og samme søkkel, men ikke fått låst opp. Så sannsyneligheten for at evt. annen kar med sierra nøkkel skal få låst opp er liten.

 

Motoren du har er en OHC, forgasser motor på 105hk.

 

Forskjellen på DOHC og OHC er store. OHC er lette å trimme og har et hav med trimdeler, og billigere i forhold til DOHC blant annet. DOHC har reg.kjede, hydraliske løftere ++ Helt annen motor selvklart.

 

Edit: skrivefeil.

Edited by void
logo_cosworth_small.gif
Link to comment
Share on other sites

Guest Dipstick

Ellers siden ingen har nevnt det enda, og siden du spør om forskjellen på OHC og DOHC.

 

(S)OHC= (Single) Overhead Camshaft

 

DOHC= Dual Overhead Camshaft

 

 

Ellers gratuelerer med sierra, den så ganske strøken ut.

Link to comment
Share on other sites

Guest johanness1

åpne sierra med andre sierrar nøkler er null problem(A), gjort dette mange mange mange ganger( nei jeg er ikke en tyv) bare kompiser som har glemt nøkla sine8-)

 

Gratulere med sierra

nydelig sierra da, har slv 85 med 87 front 5 dørs..

 

Går som ei kule

 

*Har du vett ligger du brett*

Link to comment
Share on other sites

Guest Dipstick
åpne sierra med andre sierrar nøkler er null problem(A), gjort dette mange mange mange ganger( nei jeg er ikke en tyv) bare kompiser som har glemt nøkla sine8-)

 

Kan du lære meg trikset? Jeg sliter med å åpne min egen sierra med min egen nøkkel :lol:

Link to comment
Share on other sites

åpne sierra med andre sierrar nøkler er null problem(A), gjort dette mange mange mange ganger( nei jeg er ikke en tyv) bare kompiser som har glemt nøkla sine8-)

 

Gratulere med sierra

nydelig sierra da, har slv 85 med 87 front 5 dørs..

 

Går som ei kule

 

*Har du vett ligger du brett*

Å? :P det har jeg faktisk aldri vært borti før. hehe, bør passe godt på bilen min nå da tenker jeg :b

 

Kan du lære meg trikset? Jeg sliter med å åpne min egen sierra med min egen nøkkel :lol:

 

Tegn på tydelig slitt lås :P

logo_cosworth_small.gif
Link to comment
Share on other sites

angående låsproblem så kan du være trygg.. det er den runde nøkkelen/låsen som er lett å låse opp med andre nøkler.. din er en mk1, og den har god gammel "flat" nøkkel.. med mindre noen har bytta låser i den da..:)

Link to comment
Share on other sites

angående låsproblem så kan du være trygg.. det er den runde nøkkelen/låsen som er lett å låse opp med andre nøkler.. din er en mk1, og den har god gammel "flat" nøkkel.. med mindre noen har bytta låser i den da..

 

Takker, føler meg tryggere nå :)

Ja det er de flate låsene, men de har blitt brukt et par ganger da..

Edited by andersw
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Ok, takk for alle svar.. Men synes dere det var et godt kjøp? :rolleyes:

 

 

 

Lurte på en ting til... Merka at man måtte tråkke bremsen ganske langt inn før den begynte å ta, er det bare fordi den er slitt eller er det sånn Sierra er? Eller kan det være noe annet?

EDIT: Bremsen, ikke gassen :blink:

 

Dårlige bakbremser evt luft i systemet

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...