Jump to content

Bilstereo til Sierra, litt hjelp :)


Guest andersw

Recommended Posts

Har planer om å sette inn anlegg i Sierraen min (87-modell coupé), med to 6"x9" bak som kjører på en forsterker med to kanaler, samt to høyttalere på 4"-5" foran som kjører på cd-spilleren (4x40W). Problemet er bare det at jeg ikke finner noen steder å sette de to høyttalerene som skal være foran. Tok av dørpanelet på ene siden for å sjekke, og fant to fine hull, men problemet var at vinduet ville stikke ca 15cm opp av døra pga høyttalerene. Vet noen om noen bra steder for slike høyttalere foran? Helst med bilde( r) med ring rundt stedet ;) Setter stor pris på svar

Edited by andersw
Link to comment
Share on other sites

87 mod og høytallerhull i dørene?

 

På min sierra er det ikke hull i dørene. Der står originalhøytallerene i underdelen av dashbordet, men fant ut at det ble veldig dårlig lyd med å sette høytallere der.

 

Så det som ble gjort hos meg var å lage små kasser som ble skrudd fast i side deksla som sitter på siden av pedala som ble bygd så dem vinklet bakover. funker fint det

 

bilen er på utlån til i mårra men skal se om jeg får tatt et bilde av det jeg har nå sånn at du får sett hvordan jeg har ordna det

Link to comment
Share on other sites

For små kasser blir ikke bra... da blir det bedre i døra, hvis du får det stivt og tett der...

Skal ta bilde av mine 5,1/4" i morra jeg... som sagt på et annet forum, det går fint å ha dem i døra, de går ikke i vinduet ;)

Edited by cossiemk1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

har 6.5 toms focal front sett i sierran min å d går fint d, men skal sies at d ligger ei spacer plate imellom dørtrekke å høytelern da. forrige eier som laga det å trekte den plata i noe svart skinn greia, ble ihvertfall fint :)

 

ang 6x9 i hattehylla så ville jeg ha brukt den "fremste lommen" på hattehylla å sette dem inn i, det ser finere ut å så slipper du at hattehylla siger sammen med en gang.

 

skal du ha sub kasse bak så bør du byggen den slik at den følger seteryggen hele veien og helt ut til dempertårna, for da får du kassa "minst mulig" der bak

gjort d selv med mi kasse

 

husk å være nøye med hvor du legger kabla hen i bilen, i den andre sierran min var jeg veldi plaget med dynamo støy. men i bruks bilen brukte forrige eier to dager på å trekke kablene, signal kabeln ligger midt i bilen langs mellomaksel brønnen,mens strøm kabeln ligger under passasjer setet. det funker ihvertfall :)

 

lykke til videre :)

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

dette er da en 91 modell sierra.. vet ikke om det er samme. men kanskje det er til hjelp. er ingen spacere eller noe, eneste jeg måtte gjøre var å klippe vekk litt av døra får å få magneten forbi. lykke til :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...