Jump to content

Sony orginal stereo (Mondeo 2004) m/6CD veksler - Handsfree


Siberiantiger

Recommended Posts

I min Mondeo 2004 modell har jeg et orginal montert Sony bilstereo. Denne leser MP3, og har cd veksler for 6 CD'er. En av knappene heter CD/AUX. Hvilket utstyr kan jeg koble til som går som AUX og hvor kommer jeg til for å koble?

 

I tillegg er det en knapp som heter 'Mute'. Trykker jeg på denne, skues lyden nesten av. Men finnes det noe handsfree pakke som er tilpasset dette anlegget?

Edited by Siberiantiger

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Link to comment
Share on other sites

Til AUX inngangen kan du f. eks koble til en mp3 spiller som du har mye musikk på som kan spilles av i bilen. Inngangen er i hanske rommet!

 

Det finnes en handsfree type til anlegget, men da må det være bluetooth i spilleren. Tror nesten du har det å jeg siden du har 04 Ghia. Det er ekstra utstyr.

Mvh

 

Espen

 

 

- Ford Focus Titanium 2.0 TDCi 163hk stv. 2012 -

 

- Ford Focus Titanium Sport 2010 - SOLGT FEBRUAR 2012 -

Link to comment
Share on other sites

Til AUX inngangen kan du f. eks koble til en mp3 spiller som du har mye musikk på som kan spilles av i bilen. Inngangen er i hanske rommet!

 

Det finnes en handsfree type til anlegget, men da må det være bluetooth i spilleren. Tror nesten du har det å jeg siden du har 04 Ghia. Det er ekstra utstyr.

 

Hei og takk for svar!

 

Ok, jeg har ikke letet i hanskerommet (sjekker...)

 

Hvordan finner jeg ut om det er bluetooth i spilleren? Står ikke noe om det på fremsiden og jeg ser heller ikke noe om dette i menyen på spilleren. Men det er vel ikke mulig å ettermontere heller da antar jeg?

 

EDIT: Jeg har sjekket hanskerommet og finner ingen tilkoblings mulighet.. ligger den skult?

 

EDIT: Jeg har sjekket igjen, og det er faktisk en plass der det står "AUX IN" Men hva slags plugg er dette?

Edited by Siberiantiger

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Link to comment
Share on other sites

Hei og takk for svar!

 

Ok, jeg har ikke letet i hanskerommet (sjekker...)

 

Hvordan finner jeg ut om det er bluetooth i spilleren? Står ikke noe om det på fremsiden og jeg ser heller ikke noe om dette i menyen på spilleren. Men det er vel ikke mulig å ettermontere heller da antar jeg?

 

EDIT: Jeg har sjekket hanskerommet og finner ingen tilkoblings mulighet.. ligger den skult?

 

EDIT: Jeg har sjekket igjen, og det er faktisk en plass der det står "AUX IN" Men hva slags plugg er dette?

 

 

Hvis du har en knapp på spilleren som det står "Phone" på øverste kappen til høyre, så trykker du på den, da vil den auto. søke etter bluetooth enheter hvis det er bluetooth i spilleren. Hvis ikke er dette bare en "mute" knapp for å skru av lyden på spilleren!

 

Det en helt vanelig hodetelefon plugg som passeri aux inngangen. Det sitter samme inngang på en mp3 spilleren, så du må ha en skjøtekabel!

Mvh

 

Espen

 

 

- Ford Focus Titanium 2.0 TDCi 163hk stv. 2012 -

 

- Ford Focus Titanium Sport 2010 - SOLGT FEBRUAR 2012 -

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har en knapp på spilleren som det står "Phone" på øverste kappen til høyre, så trykker du på den, da vil den auto. søke etter bluetooth enheter hvis det er bluetooth i spilleren. Hvis ikke er dette bare en "mute" knapp for å skru av lyden på spilleren!

 

Det en helt vanelig hodetelefon plugg som passeri aux inngangen. Det sitter samme inngang på en mp3 spilleren, så du må ha en skjøtekabel!

 

Når jeg trykker på Phone knappen på mitt Ford/Sony anlegg blir lyden automatisk dempet. Så da antar jeg at det ikke er noe blåtann. Uansett merkelig plassering på den knappen, man må jo nesten strekke seg etter den.. og ihvertfall ta øynene vekk fra veien.. hadde vært bedre om den f.eks var på den delen man styrer lyd osv på rattet, men ok..

 

Man kan vel ikke oppgradere dette anlegget med en blåtann enhet? (Sikkert et dumt spørsmål) men ettersom det tydeligvis finnes en utgave med blåtann enhet og man ellers ikke kan se forskjell, så..

 

Er det forresten none som har noen tips om handsfree løsning til denne bilen?! (uavhengig av telefon)

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...