kjellathe1 Posted September 23, 2007 Posted September 23, 2007 (edited) hvist noen gidder og fortelle oss ulærde hva vi må gjøre for hvert steg så hadde det vært fint:) min er "orginal" nå Edited September 27, 2007 by kjellathe1 Ford sierra cosworth 91:) Ford sierra 4x4 2,0 91:( Ford Taunus 2,0 79:) Opel Omega 2,6i 91:)
bige Posted September 24, 2007 Posted September 24, 2007 bare for og begynne - ser du har stilt på bensin trykket og hva styrer waste gaten ikke amal ....Ellers 1 motoren bør være i ok stand - ikke lavt oljetrykk og sylinder lekarsje som ei gammel ei .Hd motor fester og servet turbo
kjellathe1 Posted September 24, 2007 Author Posted September 24, 2007 bare for og begynne - ser du har stilt på bensin trykket og hva styrer waste gaten ikke amal ....Ellers 1 motoren bør være i ok stand - ikke lavt oljetrykk og sylinder lekarsje som ei gammel ei .Hd motor fester og servet turbobensintrykket er 3,5...har ingen anelse om hva som styrer wastegaten...ingen sylinder lekasjer.. motor og gir fester fra vibraettellerannet fra face... men hva er en servet turbo Ford sierra cosworth 91:) Ford sierra 4x4 2,0 91:( Ford Taunus 2,0 79:) Opel Omega 2,6i 91:)
Guest mrdreamer Posted September 24, 2007 Posted September 24, 2007 (edited) Motoren må enkelt og greit ha mer guffe. Dvs jo mere luft du greier å få presset inn i sylindrene jo mere hk får du. Selfølgelig må du følge opp med bensin. Men det er enklere å få bensin inn en luft.Du kan blø trykkslangen til wastegate og få det trykket du måtte ønske (kommer jo seff an på turbo)Så når du har fått mer luft treng du bare mer bensin og at tenningen strekker til. Dette ordner du med en chip som då er et "høyere" map som tillater ecu å gi dysene mer bensin. Putt i noe større dyser som matcher chippen. Og du skal i prinsippet få mere hk.Ved mye hk kan det vere greit med en større intercooler, bensinpumpe, bedre plugger osv..Det var kjapt og greit om trim :) Edited September 24, 2007 by mrdreamer
bige Posted September 24, 2007 Posted September 24, 2007 som regel er turboen "kokset" igjen . Oljen har kokt bort . Videre skal jeg ikke oppfordre til og holde bilen orginal , men han tippe følgende.1 trimme til 270 hk - pris ca 20tkr - Ny IC - NY radiator - ny vann pumpe . - ny turbo - 2 trimme til 330 hk pris 1+ ca 30tkr
kjellathe1 Posted September 24, 2007 Author Posted September 24, 2007 (edited) takker for svar...greit å spørre her før jeg ødelegger noe:) har grå dyser 330chip 3"bluflame bensinpumpe osv liggende:) ikke bare og putte det på da altså min første turbo bil som jeg har måtte gjort noe med:) litt dau...hehe som regel er turboen "kokset" igjen . Oljen har kokt bort . Videre skal jeg ikke oppfordre til og holde bilen orginal , men han tippe følgende.1 trimme til 270 hk - pris ca 20tkr - Ny IC - NY radiator - ny vann pumpe . - ny turbo - 2 trimme til 330 hk pris 1+ ca 30tkrorginal hadde vært greit visst bilen var orginal... dette er lapskaus så da kan jeg trimme:) Edited September 27, 2007 by kjellathe1 Ford sierra cosworth 91:) Ford sierra 4x4 2,0 91:( Ford Taunus 2,0 79:) Opel Omega 2,6i 91:)
Guest Hovden Racing Posted November 14, 2007 Posted November 14, 2007 Steg 1:Steg 1 chip og originale dyser-31 ActuatorMongoose eksos1bar ladetrykk og standard 3,5bar uten vakum bensintrykk Steg 2 er ingen vits. Steg 3:360 chipBosch 803 dyser3bar mapT34 Steg 3 ar.48RS500 cooleOmveist 4x4 innsugPortet topp Sånn jeg har villet gjort det da.. Er jo mange svar på dette såklart menKjør utmaxet Steg 3 oppsett med en T34 ar.48 du, da får du jaggu en rask Cosworth. Ikke mye som spinner like godtMen skal du kjøre fort, da bør du satse på ar.55 eller 63 istedet..
xXx Posted November 14, 2007 Posted November 14, 2007 ett lite råd er og legge opp nye ledninger og relee til bensin pumpa og bytte ut den orginale bensin pumpa med ei o44 / grp a pumpe.den orginale pumpa holder ikkje altid mål RS Cosworth 1990 Mvh Raymond
kjellathe1 Posted November 14, 2007 Author Posted November 14, 2007 takker for svar... driver og venter på at den skal bli gokjent ombygd før jeg kan ta ut litt exstra.... men bt er lite villige.. muli jeg gir opp og kjøper org coss å bruker denne t leikebil:( håper jeg får tilbake bilen min imorgen:) grpa pumpe er på plass... sto org ispumpe på den når jeg henta den:) Ford sierra cosworth 91:) Ford sierra 4x4 2,0 91:( Ford Taunus 2,0 79:) Opel Omega 2,6i 91:)
JHS Posted November 14, 2007 Posted November 14, 2007 takker for svar...greit å spørre her før jeg ødelegger noe:) har grå dyser 330chip 3"bluflame bensinpumpe osv liggende:) ikke bare og putte det på da altså min første turbo bil som jeg har måtte gjort noe med:) litt dau...heheorginal hadde vært greit visst bilen var orginal... dette er lapskaus så da kan jeg trimme:)Grå dyser har sjeldent noe og gjøre med ett 330 chip. Skaff deg ett chip du vet hva er laget for og hvilke deler du trenger til det... Fungerer dårlig og dytte inn ett hvilket som helst 330 chip og matche resten som det passer dagsformen din, sånt blir det bare problemer av. Ja det koster deg mer penger, men er du ute etter noe som faktisk fungerer så er det løsningen. Pukkelrygg her på forumet har chip til en bra pris, ta en prat med han...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now