Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

hvist noen gidder og fortelle oss ulærde hva vi må gjøre for hvert steg så hadde det vært fint:)

min er "orginal" nå:)

Edited by kjellathe1

Ford sierra cosworth 91:)

Ford sierra 4x4 2,0 91:(

Ford Taunus 2,0 79:)

Opel Omega 2,6i 91:)

Posted

bare for og begynne - ser du har stilt på bensin trykket og hva styrer waste gaten ikke amal ....

Ellers

1 motoren bør være i ok stand - ikke lavt oljetrykk og sylinder lekarsje som ei gammel ei .

Hd motor fester

og servet turbo

Posted
bare for og begynne - ser du har stilt på bensin trykket og hva styrer waste gaten ikke amal ....

Ellers

1 motoren bør være i ok stand - ikke lavt oljetrykk og sylinder lekarsje som ei gammel ei .

Hd motor fester

og servet turbo

bensintrykket er 3,5...har ingen anelse om hva som styrer wastegaten...ingen sylinder lekasjer.. motor og gir fester fra vibraettellerannet fra face... men hva er en servet turbo :blush:

Guest mrdreamer
Posted (edited)

Motoren må enkelt og greit ha mer guffe. Dvs jo mere luft du greier å få presset inn i sylindrene jo mere hk får du. Selfølgelig må du følge opp med bensin. Men det er enklere å få bensin inn en luft.

Du kan blø trykkslangen til wastegate og få det trykket du måtte ønske (kommer jo seff an på turbo)

Så når du har fått mer luft treng du bare mer bensin og at tenningen strekker til. Dette ordner du med en chip som då er et "høyere" map som tillater ecu å gi dysene mer bensin. Putt i noe større dyser som matcher chippen. Og du skal i prinsippet få mere hk.

Ved mye hk kan det vere greit med en større intercooler, bensinpumpe, bedre plugger osv..

Det var kjapt og greit om trim :):):)

Edited by mrdreamer
Posted

som regel er turboen "kokset" igjen . Oljen har kokt bort . Videre skal jeg ikke oppfordre til og holde bilen orginal , men han tippe følgende.

1 trimme til 270 hk - pris ca 20tkr - Ny IC - NY radiator - ny vann pumpe . - ny turbo -

2 trimme til 330 hk pris 1+ ca 30tkr

Posted (edited)

takker for svar...greit å spørre her før jeg ødelegger noe:) har grå dyser 330chip 3"bluflame bensinpumpe osv liggende:) ikke bare og putte det på da altså:) min første turbo bil som jeg har måtte gjort noe med:) litt dau...hehe

som regel er turboen "kokset" igjen . Oljen har kokt bort . Videre skal jeg ikke oppfordre til og holde bilen orginal , men han tippe følgende.

1 trimme til 270 hk - pris ca 20tkr - Ny IC - NY radiator - ny vann pumpe . - ny turbo -

2 trimme til 330 hk pris 1+ ca 30tkr

orginal hadde vært greit visst bilen var orginal... dette er lapskaus så da kan jeg trimme:)

Edited by kjellathe1

• 1 month later...
Guest Hovden Racing
Posted

Steg 1:

Steg 1 chip og originale dyser

-31 Actuator

Mongoose eksos

1bar ladetrykk og standard 3,5bar uten vakum bensintrykk

Steg 2 er ingen vits.

Steg 3:

360 chip

Bosch 803 dyser

3bar map

T34 Steg 3 ar.48

RS500 coole

Omveist 4x4 innsug

Portet topp

Sånn jeg har villet gjort det da.. Er jo mange svar på dette såklart men

Kjør utmaxet Steg 3 oppsett med en T34 ar.48 du, da får du jaggu en rask Cosworth. Ikke mye som spinner like godt

Men skal du kjøre fort, da bør du satse på ar.55 eller 63 istedet..

Posted

ett lite råd er og legge opp nye ledninger og relee til bensin pumpa og bytte ut den orginale bensin pumpa med ei o44 / grp a pumpe.

den orginale pumpa holder ikkje altid mål ;)

RS Cosworth 1990

Mvh Raymond

Posted

takker for svar... driver og venter på at den skal bli gokjent ombygd før jeg kan ta ut litt exstra.... men bt er lite villige.. muli jeg gir opp og kjøper org coss å bruker denne t leikebil:( :( håper jeg får tilbake bilen min imorgen:)

grpa pumpe er på plass... sto org ispumpe på den når jeg henta den:)

Posted
takker for svar...greit å spørre her før jeg ødelegger noe:) har grå dyser 330chip 3"bluflame bensinpumpe osv liggende:) ikke bare og putte det på da altså:) min første turbo bil som jeg har måtte gjort noe med:) litt dau...hehe

orginal hadde vært greit visst bilen var orginal... dette er lapskaus så da kan jeg trimme:)

Grå dyser har sjeldent noe og gjøre med ett 330 chip. Skaff deg ett chip du vet hva er laget for og hvilke deler du trenger til det... Fungerer dårlig og dytte inn ett hvilket som helst 330 chip og matche resten som det passer dagsformen din, sånt blir det bare problemer av. Ja det koster deg mer penger, men er du ute etter noe som faktisk fungerer så er det løsningen. Pukkelrygg her på forumet har chip til en bra pris, ta en prat med han...