Guest mfafa Posted October 20, 2004 Posted October 20, 2004 Hei. Bakakselen min er død. Skal hente ny på høggeren. Det er fra en Sierra CLX stv. 92 eller 93-mod. Den skal stå på min 90-mod sedan. Høggeren mente akselen hadde høyere utveksling enn min originale, slik at jeg fikk høyere aks./lavere toppfart, pluss at den har diffbrems. Noen som kan si om dette med utvekslingen stemmer eller ikke, og om det var vanlig med diffbrems på Sierra 2.0i CLX stasjonsvogn? (mener det skal stå i vognkortet om den har diffbrems men det lå ikke i bilen hvert fall) På forhånd takk. edit: synes det virker litt rart, da fattern har en 92-mod Sierra 2.0i CLX stv. som jeg har kjørt en god del. virker ikke som utvekslingen er forskjellig, og den har ikke sperre...
morty999 Posted October 20, 2004 Posted October 20, 2004 Hei. Bakakselen min er død. Skal hente ny på høggeren. Det er fra en Sierra CLX stv. 92 eller 93-mod. Den skal stå på min 90-mod sedan. Høggeren mente akselen hadde høyere utveksling enn min originale, slik at jeg fikk høyere aks./lavere toppfart, pluss at den har diffbrems. Noen som kan si om dette med utvekslingen stemmer eller ikke, og om det var vanlig med diffbrems på Sierra 2.0i CLX stasjonsvogn? (mener det skal stå i vognkortet om den har diffbrems men det lå ikke i bilen hvert fall) På forhånd takk. edit: synes det virker litt rart, da fattern har en 92-mod Sierra 2.0i CLX stv. som jeg har kjørt en god del. virker ikke som utvekslingen er forskjellig, og den har ikke sperre... vist det er diffbrems må du ha resten og.. pga skrudde akslinger...
Guest mfafa Posted October 21, 2004 Posted October 21, 2004 vist det er diffbrems må du ha resten og.. pga skrudde akslinger...Takker for info. Vet du om den kan ha diffbrems selv om den har tromler bak? Tror stasjonsvogna hadde det! Jeg lurer fordi en kompis hadde 2.9i, som hadde diffbrems... men den hadde skiver bak også.
Anders Posted October 21, 2004 Posted October 21, 2004 angående de akslingene til diffen på 2.9i trenger strørre plass i bærearmen.. det vi si at du trenger 2.9i bærearmer.. vis du har tenkt å bytte!. har hatt probl med det selv.. endte med at eeg filte hele akslingen "selve hodet med bærearmen" 1 til 2mm hele vegen rundt. Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle)
morty999 Posted October 21, 2004 Posted October 21, 2004 angående de akslingene til diffen på 2.9i trenger strørre plass i bærearmen.. det vi si at du trenger 2.9i bærearmer.. vis du har tenkt å bytte!. har hatt probl med det selv.. endte med at eeg filte hele akslingen "selve hodet med bærearmen" 1 til 2mm hele vegen rundt. morsom jobb tenker jeg
Anders Posted October 21, 2004 Posted October 21, 2004 Nei ikke akkurat!! Fint når det passer etterpå.. men ikke testet ennå.. tester imorgen.. Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle)
Anders Posted October 21, 2004 Posted October 21, 2004 vist det er diffbrems må du ha resten og.. pga skrudde akslinger...Takker for info. Vet du om den kan ha diffbrems selv om den har tromler bak? Tror stasjonsvogna hadde det! Jeg lurer fordi en kompis hadde 2.9i, som hadde diffbrems... men den hadde skiver bak også. Nei du kan ikke ha tromler bak.. eller for å si det slik du kan ikke bruke de navenne som står på bilen din.. lengre spor på akslingene til diffen. Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle)
Guest mfafa Posted October 22, 2004 Posted October 22, 2004 vist det er diffbrems må du ha resten og.. pga skrudde akslinger...Takker for info. Vet du om den kan ha diffbrems selv om den har tromler bak? Tror stasjonsvogna hadde det! Jeg lurer fordi en kompis hadde 2.9i, som hadde diffbrems... men den hadde skiver bak også. Nei du kan ikke ha tromler bak.. eller for å si det slik du kan ikke bruke de navenne som står på bilen din.. lengre spor på akslingene til diffen.Min 2.0 har tromler bak! Stasjonsvogna jeg skal hente akselen fra er 2.0 med tromler også! Tviler på at den har diffbrems allikevel, fordi da jeg snurret den ene hjulet gikk det andre motsatt vei Noen som kan bekrefte om den har eller ikke har diffbrems av det?
Recommended Posts