Jump to content

bytte bærebro


rubenl

Recommended Posts

trenger litt mekaniker tips eller hva jeg skal kalle det;)

har slått bærebroa skjeiv på bruksbilen min..

 

 

har en delebil stående, begynte idag å sku plukke av bærebroa på høyre side av den da jeg støtte på et par problemer..

kom så langt som at jeg fikk av bremseskjold, demper og løsna på begge boltene til bærebroa.. men jeg får dem ikke ut? :blink:

må jeg virkelig ned med hele bakstillingen bare pga 2 skruer..? :unsure:

løsna på traversen (eller hva det kalles, sry) og prøvde å få bendt unna litt så jeg kunne lure boltene ut, men ikke sjangs!

den ene bolten går rett i traversen, mens den andre bolten på broa går rett i mellomakslingen når jeg prøver å få den ut..

 

 

så om noen kan gi en kjapp å grei forklaring til hvor jeg skal fortsette imorra, takk!

Edited by rubenl
Link to comment
Share on other sites

bare å løsne di 3 skruen som holder traversen oppe på KUNN den siden du skal skifte på, å sleppe den litt ned så du kommer til bolten, fordi den er snudd "feil" vei slik at man faktisk må sleppe ned bakramma for å løsne den,

løsne bremseslangen,nappe av trommeln,skru løs di 4 skruene som holder hjul lagret på plass å napp ut hele drivakslingen.løsne dempern da er vel d meste løst.

husk at når du skal montere bærebrua igjen så husk å snu den yttre bolten på bærebrua slik at muttra havner utover, da slepper man å løsne bakramma vis man skal ha den løs igjen en gang seinere. lykke til :)

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...