Jump to content

Demontering Av Toppenen På 24v Cosworth


Guest Nakkeru

Recommended Posts

Guest Nakkeru

Har planer om og ta fra hverandre toppene nå for å bytte ventiltetninger, er det noe jeg bør passe på eller gjøre/ bytte mens jeg har toppene oppe, så jeg slipper og demontere de igjen? tenkte på dobble ventilfjører, men er jo 5000kr for de så blir uaktuelt med det første...

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

2.9 24V Cosworth BOA Engine Ford Service, ca 30min med video som kanskje kan være til nytte

 

 

 

 

 

 

 

*edit: leste innlegget litt feil, og trodde du spurte etter tips ved montering/demontering. Men dette kan jo være nyttig likevel, så lar det stå

Edited by Erik Braseth
Link to comment
Share on other sites

Har planer om og ta fra hverandre toppene nå for å bytte ventiltetninger, er det noe jeg bør passe på eller gjøre/ bytte mens jeg har toppene oppe, så jeg slipper og demontere de igjen? tenkte på dobble ventilfjører, men er jo 5000kr for de så blir uaktuelt med det første...

 

 

hei, skjønner ikke hvorfor du henger deg opp i dobble ventilfjører- med org kammenen.de er jo så late atte.

 

jeg har et par bob kammer strøkne jeg kan selg. de gir deg hvertfall mere hk en boa sine. 0.5mm mere løft-

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

hva med å gå mainiac med portefresen ?? hehe.mye inn mye ut.:)

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...