Jump to content

Litt småting til min Cosworth 4x4.


Guest crzywiz

Recommended Posts

Guest crzywiz

Heisann!

 

Prøver nå om dagen å få tatt noen småting på min 92 Cosworth 4x4.

 

1# Det ene er at jeg ønsker å oppgradere bremsene noe, å tenker automatisk på EBC bremser. Turbogroove skiver sammens med ebc Yellowstuff klosser. Hvor skaffes dette rimeligst? Noe annet som er "bedre" i denne prisklassen?

 

2# Når man kjører, å toucher bremsen kjapt, så synest jeg det dunker litt forran. føles ut som det kommer fra hjulene forran. er det noen foringer som kan være slitt?

 

3# Har planer om å kjøpe en Garret T34 Turbo, siden det er den som skal være på det oppsettet jeg har. 380 MSD oppsett. Kjører idag den orgiale T3 Turboen, er dette bolt on, å trenger jeg noe ekstra? å kan jeg visst ønske om 48ar eksoshus flytte over det fra T3'n til T34n?

 

4# Har idag orginal luftfilterboks, vil dette skape problemr når jeg bytter til T34 turbo?

 

5# Lysjusteringen på høyrelykten forran er veldig gal, men virker som den har "hoppet av" inni lykten siden den ikke tar noen steder. kan dette fikses eller må jeg ha ny lykt?

 

6# Skal også bytte den orginale BOV'n ut med en annen, hva er å anbefale? Forge resirk?

 

Alle innspill er ønskelig!

På forhånd takk! ;)

Link to comment
Share on other sites

1- black dimond skiver å ferodo klosser , litt over 4k på kollevold

 

2- stabstag foringer

 

3- .48 huset skal være bolt on , har det på min . trenger ny innsugs slange ,

 

4- JA , er større slange inn på T34 turbo

 

5- ta av glasset å prøv å press på plass reflektoren mot plastkulene inni der ( ikke ta direkte på reflektoren )

 

6- vil du ha lyd eller ikke ?? kjører collins dump på kald side , sånn passe med lyd i den

 

er sikkert ikke alle som er enig da men ....

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Guest crzywiz

1. Okay! Har Ferodo klosser nå på orginale skiver, synest disse støver mye? Men er denne kombinasjonen bedre en EBC bremsene?

2. Okay, skal få sjekket disse. er det de som er ute med hjulene som stabstag er festet i?

3. Noen bakdeler med dette? Jeg setter pris på turbotrykk rimelig tidlig, å skal ikke hente ut mer en 350hk kansje.

5. Skal prøve en dag å se :)

6. Vil ha litt mer lyd en orginalt, men er mest glad i den "ptrruuu" lydne istedet for ptcj.

Link to comment
Share on other sites

Er det virkelig ingen flere innspill her?

 

Jeg fikk nylig montert nye EBC turbogroove bremser skiver med yellow stuff fremme og bak på min 4x4 1994. Har ikke fått regningen enda men fikk tilbud på ca 8500NOK ferdigmontert. Er forsåvidt godt fornøyd, men har ikke testet dem skikkelig da jeg ikke er ferdig med innkjøringen og at bilen er til vinterlagring. Kan jo gi deg full oppdatering til våren ;)

Edited by Helge
Link to comment
Share on other sites

hva har det å si att klosser støver litt ?? det viser jo faktisk att de funker

 

.48 huset skal holde til 320-350 hk , får bra respons å aks , blir ikke så mye 'lagg'

 

vil du ha ptrruuu , må du bare ta bort dump å plombere hullene å ha på åpent filter ,

 

dette er noe de lærde strides om , men de fleste mener det sliter på turbo ..... prøv litt du :D

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Guest crzywiz

Nei jeg vil ha dump, føler meg mest behagelig med det ;)

 

Det høres bra ut! Visst det er enkelt da, så vil jeg flytte .48 huset over da. vil ha bra respons, samt at drivverk\motor er vell mer holdbart ved slike effektuttak :)

 

Ja greit at de støver, men synest de støver veldig mye framme? å vanskelige å gjøre rene.

Link to comment
Share on other sites

Guest crzywiz

Ja det får jeg vell bare leve med. Bedre å vaske litt ekstra en å gå på skogen pga sviktende bremser. Jeg har forsåvidt bestemt meg for enten Ferodo\Yellowstuff klosser. Men litt usikker enda hvilke skiver jeg skal ha. Må være borra og slissa :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...