Jump to content

Ny bil - nytt medlem:)

Recommended Posts

Guest dieseldyret
Posted

Som overskriften sier, jeg har kjøpt ny bil:) Bilen er en 05-mod stasjonsvogn med 130 hk diesel, farge panther black med sølv takrails. Utstyrsnivå Viva, dvs at den kommer fra Tyskland. Det er dieselvarmer, xenonlys, cruise, sony-anlegg, delskinn. Ikke altfor mye utstyr, men det jeg mener er viktigst. Har hatt bilen i noen dager nå og er kjempefornøyd med den. Sterk motor, komfortabel, relativt sportslige kjøreegenskaper, billig i drift (0,58 l/mil), god plass!!

Er det noen andre her med tyskimporterte mondeoer?

Guest ford kalle
Posted

velkommen i klubben

legg ut bilder av bilen

Guest dieseldyret
Posted (edited)
Gratulerer da :)

Høres ut som en kjekk bil det :)

Men hvorfor importere, og miste garanti etc.?

Takk for det:) Bilen er importert pga lavere pris, mer utstyr og vanskelig å få tak i den jeg vil ha. Dessuten kjøpte jeg den av forhandler som ga meg 3 mnd garanti, får sjelden noe bedre garanti på en norsk bruktbil. Seff er servicer fulgt, og bilen har trolig ikke gått på nedsaltede veier som finnes i norge.

Bilder kommer så fort været bedrer seg og jeg får vasket bilen ;)

Edited by dieseldyret
Guest dieseldyret
Posted
Ford Norge selger nyere bruktbiler med 2års garanti!;)

Oi, det visste jeg ikke..Er kanskje derfor prisene der ligger 50-70 000 høyere. Men i så fall dreier det seg vel om en 50-50 garanti, og forutsetter at servicer følges på Fordverksted. Sikkert en del andre forutsetninger også? Har du en link om dette?

Posted

Min er tyskimportert! Aldri angret på det. Fikk den mai 06. Viktigste garantien, som du muligens vil få bruk for, følger bilen uansett hvor i verden den er fra, nemlig rusten... Min har nå akkurat vært inne og byttet dører!