Jump to content

Turteller


Guest Fjeldstad

Recommended Posts

Guest Fjeldstad

Turtelleren min funker når den selv har lyst.. den kutter plutselig ut og står i bånn, innimellom hopper den opp og funker en stund,

noen som veit hva det kan være? hvor går kabelen fra instrumente inn til motoren? bilen er en Ford sierra 2.0Is GL 86-87

 

Fjeldstad

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth
Turtelleren min funker når den selv har lyst.. den kutter plutselig ut og står i bånn, innimellom hopper den opp og funker en stund,

noen som veit hva det kan være? hvor går kabelen fra instrumente inn til motoren? bilen er en Ford sierra 2.0Is GL 86-87

 

Fjeldstad

Selve instrumentet er problemet. Jeg vet ikke akkurat hva som er problemet inni der, men et solid kakk på dashbordet over turtelleren bruker å virke en stund. Vanlig problem på eldre forder. Ble bra etter at jeg bytta turteller. Var vel innom 3stk før jeg fant en som fungerte hele tida, og faktisk viste rett. Vanligvis viser de for lite

Link to comment
Share on other sites

min turteller viser omtrent halvparten av det den burde vise. når turtallsperra slår inn så viser turtelleren ca 3500rpm(DOHC) hva kan problemet være her? er også mulig at instrumentene er fra en is (mulig forrige eier har byttet)

Link to comment
Share on other sites

Kan prøve å juster på potmeterer som er bak turtellern ( Det vill si at du må ut med instrument panelet og skru ut turtelleren, for å så prøve deg frem ) Hvis du vet va et potmeter er (justerbar motstand NB: det er pistol lim på den, så den skal synes godt.) .

 

Hadde 4 turtellere og ingen viste rett. på kutt viste den 4500rpm. Men etter jeg satt å justerte , så funker alle normalt slik dem skal. :)

Edited by Nilssen

Failure is only the opportunity to more intelligently begin again.

Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

Turtelleren min funker når den selv har lyst.. den kutter plutselig ut og står i bånn, innimellom hopper den opp og funker en stund,

noen som veit hva det kan være? hvor går kabelen fra instrumente inn til motoren? bilen er en Ford sierra 2.0Is GL 86-87

 

Fjeldstad

 

 

Lodde punkten bak på instument blir dårlig med årene og slipper print platen

Om du har en god loddebolt og en god porsjon tålmodighet, varmer du alle loddepunktene med spissen loddebolten .

Men det er et ni tidig arbeid og du må være stødig på hånda di

 

LYKKE TIL :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Fjeldstad

Har hatt ut speedo'n en gang, men det var egentlig for å lage hvite skiver (GA OPP ;S) da så jeg at det var lodda på en motstand mellom to punkter..

 

den print plata er så å si ganske løs bak der ja.

 

turtelleren min trur jeg har vist ganske så bra, turtall sperra er kommer på 6.5 og det virker vel ikke så galt?

 

men ett annet rart: når jeg svinger høyere går turtellren opp og motsatt..

Link to comment
Share on other sites

Kan prøve å juster på potmeterer som er bak turtellern ( Det vill si at du må ut med instrument panelet og skru ut turtelleren, for å så prøve deg frem ) Hvis du vet va et potmeter er (justerbar motstand NB: det er pistol lim på den, så den skal synes godt.) .

 

Hadde 4 turtellere og ingen viste rett. på kutt viste den 4500rpm. Men etter jeg satt å justerte , så funker alle normalt slik dem skal. :)

 

er det noe triks for å få ut instrumentene? eller der det bare å røske dem ut?

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

Trikset er å skru ut alle skruene og lirke ut instrumentet. Gjerne senke rattet hvis du har mulighet til det.

Edited by Erik Braseth
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...