Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo. (gjelder en 2,0 liter forgassermotor i en 86 modell sierra)

 

Jeg lurer på, om noen kan komme med noen råd til meg...for på vei hjem fra jobben nå, så stoppet bilen, forgasseren får mest sannsynlig for mye kald luft.

 

Det er noe sommer/vinter greier på denna forgassermotoren, men jeg har aldri sjaltet noe som helst...hadde jo bilen i fjor vinter også, og gjorde altså ikke noe for eller imot...

 

Er det noen som kan fortelle meg hvordan dette fungerer? Kan jo hende jeg forstår meg på det... :wacko:

 

Peder

 

Nå fant jeg Haynes boka mi....kanskje jeg kommer meg til jobb i morra alikevel....

 

Peder

Posted

Dette du har i tankene :mellow:

Mekanisk spjeld regulering på innsugs røret til luft filter

Forvarming, Oppvarminga av innsugs luften ledes over(via) eksosmanifoidl , for å hindre ising i forgasser

Posted (edited)

Yes....netopp....det fryser i forgasseren min....veldig irriterende...og lurer på hvordan det går til jobb i morra....

Åssen funker egentlig det med den greia åppå røret til luftfilteret....i tilfelle jeg har en manuell sak, så burde jeg jo klare å vri den eller noe...hvis det er en automatisk sak....ja så funker den dårlig serru :P

 

Peder

Edited by Peder`n
Posted
Yes....netopp....det fryser i forgasseren min....veldig irriterende...og lurer på hvordan det går til jobb i morra....

 

Peder

det går så bra så

Du finner en god løsning , er ikke noe problem kun en utfordring dette .

Ta og løsne slangen fra røret til luft filter og ta luften fra motor rommet og prøv ;)

Posted (edited)

det jeg tenkte jeg skulle gjøre nå....men jeg hadde tenkt til å vente til det ble en ca 20 plussgrader....litt bedre arbeidstemperatur...he he...

 

Kobler av den slangen som går ned i skjermen/fangeren, blinder det røret, og lar motoren suge bare fra den flexirøret fra moffa til eksosmanifolden....kan ikke bli noe værre enn det var da?

 

Peder

Edited by Peder`n
Posted

I etterpåklokskapens navn; Det lille vakuumrøret/slange (rød) som går til ventilklaffen (klokka)...har jeg jo aldri brydd meg om å fixe...men den er det kanskje på tide å få på plass....også en liten en til...som også er vakuum...ligger på siden av luftfilterboksen...vet ikke hvor den skal...kanskje innunder luftfilteret?....den burde jeg også fixe....kanskje det blir litt bedre da....

 

Peder

Posted

om eg ikke husker feil fra min gasser, så er det kun en vakum under, og den skal inn på gasseren, og har vel den som går til spjeldet ja, husker ikke hvor den skal. den røde skal vel under?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...