Peder`n Posted December 12, 2007 Share Posted December 12, 2007 Hallo. (gjelder en 2,0 liter forgassermotor i en 86 modell sierra) Jeg lurer på, om noen kan komme med noen råd til meg...for på vei hjem fra jobben nå, så stoppet bilen, forgasseren får mest sannsynlig for mye kald luft. Det er noe sommer/vinter greier på denna forgassermotoren, men jeg har aldri sjaltet noe som helst...hadde jo bilen i fjor vinter også, og gjorde altså ikke noe for eller imot... Er det noen som kan fortelle meg hvordan dette fungerer? Kan jo hende jeg forstår meg på det... Peder Nå fant jeg Haynes boka mi....kanskje jeg kommer meg til jobb i morra alikevel.... Peder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egil Posted December 12, 2007 Share Posted December 12, 2007 Dette du har i tankene Mekanisk spjeld regulering på innsugs røret til luft filterForvarming, Oppvarminga av innsugs luften ledes over(via) eksosmanifoidl , for å hindre ising i forgasser Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted December 12, 2007 Author Share Posted December 12, 2007 (edited) Yes....netopp....det fryser i forgasseren min....veldig irriterende...og lurer på hvordan det går til jobb i morra....Åssen funker egentlig det med den greia åppå røret til luftfilteret....i tilfelle jeg har en manuell sak, så burde jeg jo klare å vri den eller noe...hvis det er en automatisk sak....ja så funker den dårlig serru Peder Edited December 12, 2007 by Peder`n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egil Posted December 12, 2007 Share Posted December 12, 2007 Yes....netopp....det fryser i forgasseren min....veldig irriterende...og lurer på hvordan det går til jobb i morra.... Pederdet går så bra så Du finner en god løsning , er ikke noe problem kun en utfordring dette . Ta og løsne slangen fra røret til luft filter og ta luften fra motor rommet og prøv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted December 12, 2007 Author Share Posted December 12, 2007 (edited) det jeg tenkte jeg skulle gjøre nå....men jeg hadde tenkt til å vente til det ble en ca 20 plussgrader....litt bedre arbeidstemperatur...he he... Kobler av den slangen som går ned i skjermen/fangeren, blinder det røret, og lar motoren suge bare fra den flexirøret fra moffa til eksosmanifolden....kan ikke bli noe værre enn det var da? Peder Edited December 12, 2007 by Peder`n Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted December 12, 2007 Share Posted December 12, 2007 når den suger fra det flex røret, da vil jo den få varmere luft, og holder litt lunk i bensinen og deler som kan fryse fast Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted December 12, 2007 Author Share Posted December 12, 2007 I etterpåklokskapens navn; Det lille vakuumrøret/slange (rød) som går til ventilklaffen (klokka)...har jeg jo aldri brydd meg om å fixe...men den er det kanskje på tide å få på plass....også en liten en til...som også er vakuum...ligger på siden av luftfilterboksen...vet ikke hvor den skal...kanskje innunder luftfilteret?....den burde jeg også fixe....kanskje det blir litt bedre da.... Peder Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted December 12, 2007 Share Posted December 12, 2007 om eg ikke husker feil fra min gasser, så er det kun en vakum under, og den skal inn på gasseren, og har vel den som går til spjeldet ja, husker ikke hvor den skal. den røde skal vel under? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now