Jump to content

montering av anlegg


Guest fordcombi89

Recommended Posts

Guest fordcombi89

har en sierra combi med noen orginale høytalere foran nede med bena og noen i hattehyllen 6*9..

i tilegg har jeg to 12" subber i kasse liggende, 1 monoblokker å en 5 kanaler, 2 6*9'ere, ett par med 4", noen diskanter og en kondensator :closedeyes:

har planer om å kjøpe frontsett, noen tips? har ikke verdens tjukkeste pengbok, så kom helst med noen rimelige men gode:)

hvordan går man fram når man skal montere frontsette? må felles inn i døren.hva må jeg gjøre? må jeg gjøre noe med hulle jeg skjærer til eller er det bare å skru fast??

hvordan skal jeg slippe unna med minst mulig lednings surr bak så det ser litt fint ut?

kan noen hjelpe meg med monterings tips til stereoen min? er helt fersk når det gjelder dette.. kan legge ut bilder i neste uke når jeg begynner å koble ;)

Edited by fordcombi89
Link to comment
Share on other sites

Selg det du har av 6x9, og kjøp komp.sett til å ha foran... 5,5" passer fint nede i døra...

Bruk monoforsterkeren på subene (hvilken type forsterker og sub??)

Ville vel kanskje solgt 5kanaleren også (hvis ikke det er en meget bra en) og kjøpt en ny forsterker til komp.settet... feks en dynabel ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest fordcombi89

va meningen å ha komp.sett foran, sammens med de orginale høytalerne, bak tenkte jeg å ha 6*9 i hattehyllen men viste ikke om jeg skulle ha 4 av de? eller om jeg skulle sette 4" sammens med 6*9.

tenkte jeg sku koble 6*9, 4" og komp.settet på 5 kanaleren.. eller det er en 4 kanaler med en sub kanal men den er på 800 watt. baki har jeg 2 mgx subber på 600 watt rms tror jeg og en sound magus monoblokker..

forslag?:)

Link to comment
Share on other sites

Høyttalere bak i bilen blir ikke bra, lydbildet blir som regel helt håpløst, så kun frontsett, og sub, er det beste....

Høyttalere bak, sammen med sub, resulterer som regel også i defekta høyttalere.... så jeg sier det igjen, DROP høyttalere bak ;)

 

Merke på den 5kanaleren da??

Link to comment
Share on other sites

Guest fordcombi89

ikke noe sånn super merke men en tinyl forsterker, spiller helt okei:)

men hvordan i feen får jeg ut cd spilleren?:o er jo ikke klips på den som man bare kan ta av så bare ta ut spilleren. har prøvd å dytte bakfra men det nyttet heller ikke.. det er 2 bitte små umbrako skruer men har ikke noe tro på at det kan være disse som er problemet.eller tar jeg feil?:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Guest fordcombi89

fikk til, har kobla ett helt greit anlegg til nå:) kommer noe extra til sommeren, orker ikke stå ute å fryyyse :wacko:

men må få sota vinduer i vertfall;o noen som har noen enkle tips om hvordan jeg kan dempe bakluka, vist jeg kan si det. når jeg spiller musikk bråker det som f***, pga ristingen i bakluka å skiltet.. noen som har tips? :)

Edited by fordcombi89
Link to comment
Share on other sites

volvoteip er en fin svensk oppfinnelse for skranglende skilt, evnt. lime fast skiltet med rutelim eller tec 7

ellers så er det bare og ribbe døra og bruke dempematter installbay har noen ordntlig gode og skru alt inn igjen etterå ekstra godt fast.

Mvh. Hugo H.

 

Ford sierra 2.0l (Type Ludo.)

Ford sierra 1.6l (Type vinterbil racing putt putt !solgt!)

Ford sierra P-100 (kommer til meg snart delvis kanselert dessverre)

Ford sierra sedan doch 1990 mod (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Guest fordcombi89

det bråker ikke når jeg presser ned bagasjelokket, er det nåkk i legge noe rundt selve kanten, vil det hjelpe?

takk for tipset;)

Edited by fordcombi89
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...