Guest HinkY Posted December 25, 2007 Posted December 25, 2007 - Startet Sierra’n i dag, og lot den gå på tomgang, så etter litt tid la jeg merke til at det dampet litt av radiatoren. Så tok jeg opp panseret og legger merke til at radiatoren er iskald på undersiden og ca 25-30 cm oppover, mens resten av den er varm som bare det. Er det noe som er galt eller skal d være sånn pga termostaten ikke har gitt sirkulasjon ennå? Har hatt litt problem med at motoren ikke blir ordentlig varm etter jeg byttet toppakning (har sikkert ikke noe med det å gjøre men). Går ikke opp til normal, men på grensen, (dash), og blir ikke akkurat glovarm inne i bilen. lukter vell termostatbytte tror jeg! -Er det noen som vet om det er mye jobb å skifte varmeelement i førersetet, og vet sånn ca hvor mye ett nytt sånt ett koster på Ford? Målte resistansen over elementet og den var uendelig! så må byttes, er hugger'n ett alternativ? - Og med det samme jeg har laget topic, så lurer jeg på om noen har problemer med at frontrutevarmeren ikke funker, er spenning helt fram til kontaktene til ruta, så tipper vell det at hele ruta må skiftes da, for å få den i orden? ellerså er alt i orden, og timeren til rutevarmeren funker:D
cross-box Posted December 25, 2007 Posted December 25, 2007 om varme elementet i selve settet er gått er det vel bare og få tak et nytt sete på huggern, på min sierra jeg hadde en gang var det bytta front rute og de som bytta ruta hadde ikke koblet "kontaktene" sammen så det kan være så enkelt som det. hva definerre du som "litt tid"? har du frostveske på bilen eller bare vann? aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
Guest HinkY Posted December 25, 2007 Posted December 25, 2007 seff har j frostvæske, bytta for 2 mnd ca, gikk kanskje 10 min eller kvarter. hehe vaska bilen i går, så frøys sikkert litt vann utenpå radiatoren, som gjorde at det dampet, men rart det med at radiatoren ikke er varm gjennom hele.. heeh
Knutte Posted December 25, 2007 Posted December 25, 2007 Sitter det 2 kontakter på hver sin side av frontruta, eller bare på den ene siden? - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde
Escort RST WRC Posted December 25, 2007 Posted December 25, 2007 Ang. radiatoren, er det veldig mulig at deler av radiatoren er tett.Da kommer det ikke vann gjennom der den er tett, og da blir det ikke varmt.Siden det ikke er vanngjennomstrømning. Ved fungerende radiator, er hele registeret ca. samme temp. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Guest HinkY Posted December 26, 2007 Posted December 26, 2007 det kommer to ledninger sammen på førersiden av bilen, som går under fronruta, og det er spenning på dem når jeg har satt på bryteren til varmeruta. angående det med radiatoren må jeg sjekke opp mer, syntes d er rart at deler av den blir varm, får kjøre den litt og følge med å se.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now