MrFord Posted January 1, 2008 Posted January 1, 2008 Har en 2,0 i sierra som jeg har bygd om, er en 87 2,0 GL med bosch motorstyringsom er bygd om med 86 is deler (dvs motorcraft motorstyring) Og nå går den å fusker på mellom registeret og hvis jeg har pådrag fra lavtturtall kan det være LMM?noen som har andre forslag bilen går relativt "dårlig" til å være innsprut “Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”― Jeremy Clarkson
Ford-rs Posted January 1, 2008 Posted January 1, 2008 -topppakning-bremsekraftforsterker-dysene-plugger-pluggledninger-coil-fordeler-hjerne noen forslag
MrFord Posted January 1, 2008 Author Posted January 1, 2008 (edited) -topppakning kan jeg sjekke ved komp test?-og hva mener du bremsekraftforsterker kan gjøre for å påvirke motoren?-tette dyser?-skal prøve å bytte plugger-pluggledninger er hvertfall nye-coil skal vel enten funke eller ikke? -fordeler lokk ser bra ut-skal prøve hjerne bytte hvis ingenting annet funkerer.. oxo bruker den litt for mye bensin til å værra 2,0 Edited January 1, 2008 by MrFord “Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”― Jeremy Clarkson
MrFord Posted January 2, 2008 Author Posted January 2, 2008 komp er målt: sylinder1: 138 casylinder2: 125 casylinder3: 150+sylinder4: 150 har sjekket plugger, og plugg 3 og 4 var litt svarte på utsidennå går bilen på 3 sylindre høres det ut somjeg trur det er tatt en ventil for den går å slår tilbake i luftfilteret “Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”― Jeremy Clarkson
D.Toft Posted January 2, 2008 Posted January 2, 2008 125? hmm, burde lagt på 150.. er psi sant?må nok av med toppen din ja..
MrFord Posted January 2, 2008 Author Posted January 2, 2008 ja er psi jahar ikke veldig god peil på akkurat det komp greiene..men er det da sannsynlig at det er noe **** med innsugsventilen til sylinder 2??siden det er lav komp på den sylinder og det slår i luftfilteret når den prøver å gå... “Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”― Jeremy Clarkson
D.Toft Posted January 2, 2008 Posted January 2, 2008 er nok noe gale der ja, evt sprengt topp pakning, mellom nr 1 og 2... eller ventilene dine.. har tro på at det er noe gale med nr 1 og 2.. noe må det være siden det slår tilbake...
MrFord Posted January 2, 2008 Author Posted January 2, 2008 hmm ja, opp å skru på fredag da... takk for hjelpen da=) “Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”― Jeremy Clarkson
MrFord Posted January 4, 2008 Author Posted January 4, 2008 Da er "mysteriet" avdekket.en ventilløfter som har løsnet, og den var stygg!! her er noen bilder av den: oxo sammenlignet med en fin en: og her et bilde av kammen der den løse løfteren skulle vært: tok av noen løftere til og de var oxo godt slitt, så det forklarer vel at bilen gikk relativt dårlig “Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”― Jeremy Clarkson
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now