Jump to content

ARP Bolter

Recommended Posts

Guest 2wdCosworth88
Posted

Noen som vet moment man skal dra til ARP boltene til, dette er en 200blokk med 2wd topp????

None som vet momentet på kammene oxo????

Posted

Spurte en mekaniker på Røhne og Selmer på Ensjø som skal ha peiling på Cosworth om momentet. Med arp bolter og gruppe A pakning anbefalte han 120Nm.

Bare for å skape litt forvirring ;) Ikke sikker på hva som er mest riktig, bare så det er sagt. Men har fungert for meg..

Guest 2wdCosworth88
Posted

OKi... Takker for svar...

Guest Dre Racing@
Posted

arp er vel fingjenget og skal ikke behøve så mye moment...

men selv dro jeg 12kg på volvon min, nesten så jeg ikke turte dra så hardt altså..

Posted (edited)

105 Nm er vel det rigtige momente for topp-stud fra arp.

Det blir ikke noe tettere med å dra til med forhøyt moment.

Drar en til med 120 Nm eller 12 kilo så er muligheten til stede for sprekte bolt hull, på cosworth

Edited by haavard26
Guest Dre Racing@
Posted
105 Nm er vel det rigtige momente for topp-stud fra arp.

Det blir ikke noe tettere med å dra til med forhøyt moment.

Drar en til med 120 Nm eller 12 kilo så er muligheten til stede for sprekte bolt hull, på cosworth

det stemmer nok bra det håvard.

min motormentor mente at viss jeg hadde dratt det på forden så kunne gjengene og bolthullet ryke...

Posted
boltene til toppen skal dras igjen med 10 kg.

lagerbukker m6 8-10nm og m8 19-23nm

Er vel mutter'ene du mener vel? Stud 'n' nut kit dette?.. selve boltene skal vel omtrent skruves kun med hand!.. :unsure:

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Posted

Dratt til litt mye jeg da :blush: Skal snart ettertrekke, gjør det noe om jeg går ned til 105nm da? slakker jo av og drar til en etter en. Burde gå greit det eller?

Guest Dre Racing@
Posted
Dratt til litt mye jeg da :blush: Skal snart ettertrekke, gjør det noe om jeg går ned til 105nm da? slakker jo av og drar til en etter en. Burde gå greit det eller?

jeg ville IKKE ha gått ned på moment når jeg etterdrar men... heller litt opp