b1rken Posted January 17, 2008 Posted January 17, 2008 Som om det ikke var nok med at en tulling ødela bakfangeren min nettop, så bestemte gasswieren min seg for at jeg skunne punge ut litt mer på bilen.På vei hjem fra jobb idag, ca 1.5 km fra huset mitt så gikk gasspedalen rett i gulvet/bånn, og motoren gikk på tomgang. Fikk kjørt hjem på tomgang, med varsellys på Heldigvis var det 40 sone meste parten av veien. Kom hjem og så at gasswieren sto på bånn gass der hvor den kommer ut gjennom pedalen, og jeg kunne dra den enda lenger ut. Ingen motsatand på den siden. Skrudde opp traction controllen, og såg at wieren fra traction control til motoren funket som den skulle. Men det var ingen motsatand fra traction control og til pedalen. Har aldri mekket noe særlig bil, men jeg regner med det ikke er noe verre enn at den har røket en plass mellom pedalen og traction controlen? Har haynes boka, så jeg regner med at jeg skal få klart å montere den selv, men det er en ting jeg lurer på.Er det noen som har kjøpt gasswire oss ford før, og vet hvor mye de tar for det ca? Er relativt blakk nå. Skal på jobb kl 2300 imorgen, så jeg håper jeg får klart å kjøpt (bare den ikke må bestilles ), og montert den før den tid. Og for de som ikke gidder å lese alt, hvor mye koster en gasswire oss ford ca? Er det noe vits å prøve å få tak i en brukt, eller vil denne ryke for snart?
96mondeo4x4 Posted January 17, 2008 Posted January 17, 2008 er vel ikke mange kronene å spare på å kjøpe brukt?(dog har ford noenganger rare delepriser-1500 for håndbrekkvire er ganske heftig synes jeg)(mulig jeg husker feil på hb prisen...men den var drøøøy husker jeg) 1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro, 2000 Audi A4 TQ Avant 2000 Audi A3 1.8T 2004 Audi A3 Latskap (samboerens) 2008 Renault Traffic arbeisbil
b1rken Posted January 18, 2008 Author Posted January 18, 2008 Ringte til apekattene på ford. De hadde ikke på lager, men kunne bestille fra sverige slik at jeg fikk det over helga. Får bare håpe de klarer å bestille rett til meg. Slik at jeg ikke kommer der på mandag og får en gasswire til mondeo mk1 uten TC, eller at jeg får biten fra TC til motoren.
b1rken Posted January 21, 2008 Author Posted January 21, 2008 Ford hadde fått vaieren min idag. Men selvfølgelig hadde de bestilt feil. Selv om jeg presisterte tydeligt at jeg skulle ha fra pedal til traction control. Men da viste det seg at de faktisk hadde hatt kabelen som jeg trengte hele tiden. Så nå har jeg fått byttet den, og alt virke som det skal. Gasspedalen er nå lett som en fjør, iforhold til hvordan den var før, og den henger ikke lenger på turtallet.
Recommended Posts