Jump to content

b1rken

Gjest
  • Posts

    236
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Haugesund
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

b1rken's Achievements

Ford

Ford (5/6)

  1. Heisann. Har kjøpt en kopi av combat stylingen på ebay. Fangeren er nesten lik, bare at det er kun plass til 2 lykter kontra 4 som er på den orginale combat stylingen. Det jeg lurer på er hvor jeg kan få tak i lykter som passer her? Noen som vet?
  2. Ønsker å kjøpe kompl. combat styling til mondeo mk1 sedan. skriv her, eller sendt meg en mail på espbirk@gmail.com
  3. Mondeo mk1 dette? Denne har selvjustering på selve håndbrekkspaken. Tror ikke justeringen i trommelen er automatisk, i så tilfelle suger den. Ta av begge tromlene. Sjekk om du har slitekant, helt i ytterkanten av trommelen. Eventuelt slip ned denne med en flapdisc eller lignende. Puss lett inni tromlene med smergelpapir, og puss lett over bremseskoene. Vask rent med bremserens. Juster ut bremseskoene ved hjelp av justerings"hjulet" som sitter oppe mellom bremseskoene. Er en plugg på baksiden du kan fjerne for å komme til meg skrujern. Juster litt og litt ut helt til du akuratt får på trommelen. Gjør dette på begge sider. Men det kan også være det ikke er håndbrekket? Prøv og bytt hjulbremsesylinder. Koster ikke mange kronene på biltema, så like greit å bytte på begge sider så har du utelukket det.
  4. Hehe nei, var ikke slikt ment Har sett gjennom posten din angående mk3 håndbrekk. Enkelt og genialt, kommer til å gjøre det selv om jeg kommer over et mk3 brekk
  5. Ligger bak ved bensintanken på Høyre side
  6. Det fungerer å sveise denne "renna" også. Men det tærer jo greit på wieren da. Selvjusteringen var ødelagt oss meg, og rennen var utvidet seg. Så jeg sveiste rennen sammen med selvjusteringen. Har fungert utmerket. Puss sveisene godt ned så de ikke spiser opp wieren så fort.
  7. Leste i haynes boka om bytte av clutch på mondeo. Mener det sto at på mk2 så kan du løsne girkassen fra motoren, og legge den til siden, uten å ta den ned, for å så bytte clutch. Vannpumpe og reg reim kan du gjøre med motoren i bilen. Si hvordan det går, uansett hva du gjør. Skal bytte på min mk1 snart jeg også.
  8. b1rken

    Eksosanlegg mondeo

    Mener det er 2.25" På mk1 er det hvertfall to rør fra grenrør til cat. De går sammen til ett rør rett før cat`n, men det er jo ingen standarstørrelse på dette røret i og med at det er to rør som forenes. Derfor tror jeg det vil bli vanskelig med eksosklemme.
  9. b1rken

    Eksosanlegg mondeo

    Flexirør og eksosklemmer blir muligens litt vanskelig Katalysatoren har ingen skjøt som kan skrus av i forkant, bare i bakkant. Og i forkant så går de to rørene fra eksosmanifolden rett inn til katalysatoren. Så jeg vil tro det beste vil være å sveise det. Skal du sveise det så kan du ta et 3" eksosrør, å sette det i skrustikken så det det blir ovalt i ene enden, slik at den passe på/rundt de to rørene fra manifolden. I andre enden kan du kappe 4 linjer langs røret, og bøye de innover mot 2.25" røret og sveise.
  10. b1rken

    fusk , rykk og napp

    Slet med det samme. Prøv å napp ut pluggen til lambdaen, og se om problemet forsvinner.
  11. Hadde lignende problemer med antispinn på min mk1 vel å merke. Kontakten til antispinn motoren som sitter på gass-wieren var løs, og lyset i dashbordet lyste når den datt ut. Etter jeg hadde tatt den i igjen så måtte jeg stoppe/starte bilen for å få lyset vekk.
  12. Hmm, bor i haugesund men er jo rett vedsiden av karmøy. Aldri hørt om dem før, får ringe å høre hvor galen pris det er Men det blir mest sansynligvis til at jeg blåser det selv. Hørte med lakkfirma her i byn, de skulle ha 400kr literen for syregrunningen, og 400kr literen for herder ca, så kommer tynner utenom. ca 1000 lapp for 1.5l syregrunning, kontra 350kr for en sprayboks med syregrunning. Så skal jeg ha 2-komponent epoxy primer på Og til slutt svart industrilakk/lastebilakk eller noe slikt, var noe han på lakksjappen anbefalte
  13. Hehe privaten ja, kjenne vel knapt noen som driver med det i det hele tatt. Vet det er et firma som driver med sandblåsing ett par timer herfra, så det blir litt arbeid der også. Men hva søren, skader ikke å ringe å høre hva de skal ha for kompl. for/bakstilling
  14. Hmm, får prøve syregrunning og så epoxy da Men nå snakker vi om understellsdeler. Der prøver jeg da med: -Syregrunning -2-komp epoxy primer -vanlig billakk? Body shuts? Jeg vil at understellet skal se noenlunde pent ut. Karosseriet blir tectylert eller understellsbehandlet, men har ikke så veldig lyst å ha all den understellsmassen på bærbru, lekearmer osv? Bilen kommer mest sansynligvis ikke til å bli brukt om vinteren Så har jeg ett par spørsmål til. Begge innerskjermen er sveist, og skal sandblåses sammen med motorrom. Her tenker jeg at jeg bruker det samme som på understellsdelene. Syregrunning, så epoxy primer. Men skal jeg fuge sveisene mellom syregrunning og epoxy? Eller mellom epoxy og lakk? Og der hvor jeg må sparkle i motorrommet, skal dette gjøres på bart metall, syregrunning eller epoxy primeren? Takk for gode svar
  15. Heisann. Holder på å fikse opp en Granada mk1s1. Har ribbet bilen helt, og lurer litt på hva jeg skal bruke til å behandle understellsdelene med (For/bak-stilling, mellomaksling osv). Alle delene blir sandblåst. Jeg har lest at mange skriver pulverlakkering det aller beste, men det må gå an å få et bra resultat som sikke flasser av igjen etter 1 år hvis en gjør det selv også? Det jeg lurer litt på om jeg skal gjøre er å: 1. Sandblåse 2. Grunne med coroless rustkiller 3. 2-komp epoxy 4. Benga lakk, for å få noe farge på det (svart!)
×
×
  • Create New...