Guest sierraman Posted February 9, 2008 Posted February 9, 2008 Det var planen å skifte clutchen på sierraen idag, fordi clutchen har tatt lengre og lengre ut i det siste. Men når eg tok av trykkplaten ble eg overasket, lammelen så helt fin ut. Eg målte tykkelsen på lammelen til 7mm, mens den nye lammelen er 8mm. Har 1mm så mye å si? Eller går det an å justere clutchbedalen på noen måte? Takker for svar
Knutte Posted February 9, 2008 Posted February 9, 2008 Mener det er selvstrammer på dette. (muligens jeg tar feil) kanskje det er den som er gåen? - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde
Guest sierraman Posted February 9, 2008 Posted February 9, 2008 Mener det er selvstrammer på dette. (muligens jeg tar feil) kanskje det er den som er gåen? tror eg og har lest noe om det ja, selvstrammeren sitter på bedalen den da?
dohcen Posted February 9, 2008 Posted February 9, 2008 tror eg og har lest noe om det ja, selvstrammeren sitter på bedalen den da? sitter på pedalen den ja...nettopp byttet den på min egen bil:D tok meg ca 20min skru av nederste delen av dashen under rattstammen, hekte av clutch vaieren og en låse dings til bremsekraftforsterkeren...så tror jeg det var 2 17mm bolter og 1 13mm bolt så er hele greia løs...bare husk litt fett på halvmånen før du skrur alt sammen igjen Mondeo ST TDCI "machine silver" zito miracle 19...bixenon og led overalt... green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler. pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene 87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3
Guest HinkY Posted February 11, 2008 Posted February 11, 2008 på bilen min syntes jeg at klutchen tar så veldig tidlig. så tenkte jeg at jeg kunne sette mellom noen skiver på klutch-huset slik at den ikke tar så fort, men hjalp lite. så går det ann å justere strammeren som sitter på pedalen?? er litt leit når den tar så fort. ??
Knutte Posted February 11, 2008 Posted February 11, 2008 Haynesboka tror jeg viser hvordan! - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde
Fresh| Posted February 11, 2008 Posted February 11, 2008 det kan godt hende at trykkplata begynner å bli slitt oxo, 1 mm her og 1 mm her gir fort utslag
bige Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 dra clutc pedalen helt til deg (med hånden ) da skal selv strammeren juistere seg . Ellers er et meget vanlig problem att wiren strekker seg rett før den ryker ...
Guest sierraman Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 dra clutc pedalen helt til deg (med hånden ) da skal selv strammeren juistere seg . Ellers er et meget vanlig problem att wiren strekker seg rett før den ryker ... hvor pleier wiren å ryke da? ved bedalen anntar eg.
Guest rs 2000 Posted February 14, 2008 Posted February 14, 2008 kan jo forsøke å justere clutsjen manuelt på di hakkene til selvstrammeren, gjorde det just selv..nå tar clutsjen tidlig
Recommended Posts