Jump to content

godkjenne ombygging til 2.9 cosworth?


olsen_driver

Recommended Posts

Er en vingebil som går (ligger på autodb) som er godkjent med 2,9 cosworth motor. Regner med det er standard cosworth understell, da det bør holde? :)

 

-Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

Er en vingebil som går (ligger på autodb) som er godkjent med 2,9 cosworth motor. Regner med det er standard cosworth understell, da det bør holde? :)

 

-Arne

hvis det er den grå med 86 front/87 bak er det xr4x4 forstilling og cosworth 2wd bakstilling.

har hørt litt og finni ut han karen brukte godt over 1 år på å få den godkjent

Edited by olsen_driver
Link to comment
Share on other sites

Tror det vil bli veldig vanskelig siden Sierra aldri er levert med 2,9 24v...

Så bør nok kjenne noen ja.

har vært på biltilsynet og spurt om det lar seg gjøre.

spurte om det var mulig å få godkjent min originale 2.9 med 24v motor.fikk tilbakemelding at det ikke burde være noe problem.

måtte bare dokumentere hvor deler kom fra, og at bremser sto i samsvar med effekt.sa jeg hadde cosworth understell. og fikk beskjed om at da var det bare å prøve å få godkjent.

 

noe jeg tror blir vanskelig.

 

men om man ser det på en annen måte...det er fortsatt en 2.9 motor.med mer effekt.å i henhold til regler så trenger man vel bare oppgradere

bremser så det står til effekt.

noe jeg har gjort.

uansett er det jo "bare" 51 hester mer.så er ikke så mye det er snakk om.

 

men må man få det godkjent eller holder det å kunne henvise til at det er cosworth bremser som er god for over 200hk? :huh:

Link to comment
Share on other sites

er en regel som sier at er ved øking av vekt en må oppgradere bremser.

vis vekta ikke går opp å topp fart ikke går opp skal de i prinsippet ikke være nødvendig med oppgradering av bremser.

 

har prata endel med BT ang assoterte ombygginger å dem er egentli ikke så vanskelige.

send søknad om ombygging først,så ordner de seg nok.

TURBO POWER!!"!

 

GeirRuneGarnes

Link to comment
Share on other sites

da har jeg endelig finni ut om det her.deler verksted med en kompis som nettopp har gått til innkjøp av en vingebil godkjent med 24v motor.

bør ikke være så vanskelig.

 

men det som ble gjort med den bilen:87 modell 3 dørs sierra cl.satt på skjermer og front fra 86 modell.er litt usikker på hva som skjedde med motor(regner med det var 2.8) å sånn den gang men ble godkjent som xr4x4.

i 2001 ble den bilen godkjent med 2.9 24V MOTOR MED TURBO og COSWORTH BREMSER.(de kluthuene på biltilsynet har ikke engang sjekka om det sitter abs på den,

for der sitter bremsekraftforsterker fra 2.0:)

så regner nå med at det ikke skal bli noe problem å få godkjent min originale 2.9 som cosworth.

 

:lol:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...