Jump to content

clutch

Recommended Posts

Guest DOCH-clx
Posted

jeg tror clutchen på min dohc er dårlig....... tar ganske langt ute og slurrer iblant? han jeg justere dette på selvjustereren på pedalen?takker får svar..

Posted

Er selvjusterende.

Kjør i en bakke, ta litt tungt gir, trykk i clutchen og slipp den ut igjen, slurer den da ville jeg byttet. :)

-Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Guest DOCH-clx
Posted

da slurrer den ja.....men fungerer greit enda vis jeg ikke straffer den. men det går ikke ann og dra clutch pedalen ut(har bare prøvd får hånd) betyr det at det ikke er noe mer og justere på?eller?takker frå svar

Posted

Hvis den slurer da, så ville jeg byttet. Da jeg hadde ute min motor sist så tenkte jeg som så: "Hvorfor ikke bare bytte clutchen når den først er ute". Dette tenkte jeg fordi den kunne være ok til dalig kjøring, kunne slure en gang i blandt. Men med en gang det ble snakk om leking, da var den ikke altid like god.

Da jeg tok ut denne clutch, som jeg faktisk trodde var helt ok, så var det faktisk ikke noe som helst igjen! :P Så, når du faktisk merker at den er dårlig, f.eks som jeg forklarte over her, så ville jeg byttet.

Finnes flere eksempler på at det er på tide å skifte når man kjenner det er noe gale på nettopp dette med clutch.

Bilde, dette sier litt, selvom det er mobil bilde:

IMAGE_208.jpg

-Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X...osv...

Posted

Var ikke mye igjen der nei hehe :)

Ved lavt turtall og høyt gir i oppoverbakke, clutch inn og rus opp til fullt turtall, og bang ut med clutchen.

Da finner du fort ut om den er god eller ikke :)

Prøvde du det med den clutchen der, Arne? :P

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her

Posted
Ved lavt turtall og høyt gir i oppoverbakke, clutch inn og rus opp til fullt turtall, og bang ut med clutchen.

Da finner du fort ut om den er god eller ikke

Var dette jeg mente tidligere.

Ja jeg gjorde nok det, desverre! hehe. Men det som var så spesielt var at den en dag faktisk kunne gripe.

Men som mange vet, så endte jo min hjemover tur fra rudskogen på "aurland-hol" fjellet. Mitt på toppen faktisk. Da hang clutchen seg opp, bildene sier vel egentlig hvorfor. Haha :wub:

-Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X...osv...