Guest dieseldyret Posted March 1, 2008 Posted March 1, 2008 Har bestemt meg for å heve kjøpet av bilen, venter på at selger skal få tak i pengene..Har sett på en ghia x -04 mod med automat (130 hk), hvordan er forbruket på denne? Prøvde den litt, syntes det er litt mer power i den manuelle utgaven som jeg har..Er det noen synspunkter på det?
Siberiantiger Posted March 1, 2008 Posted March 1, 2008 Har bestemt meg for å heve kjøpet av bilen, venter på at selger skal få tak i pengene..Har sett på en ghia x -04 mod med automat (130 hk), hvordan er forbruket på denne? Prøvde den litt, syntes det er litt mer power i den manuelle utgaven som jeg har..Er det noen synspunkter på det? Jeg har selv en Ghia X 2004 modell (stasjonsvogn). Den har riktignok 115 hester, men har også kjørt 130 hestern. Nå vet jeg ikke hvilken bil du har hatt eller hvilke forventninger du har til denne, men 130 høytrykksturbo hester i en mondeo er ikke så dumt. Jeg har riktignok "justert" min 115 til 142hk, men det er ikke hestene alene som teller, det er selvsagt dreiemomentet.. Min øker fra 280NM til 330nm. en 130hk vil øke fra 330 til 380NM. Så jeg har egentlig samme NM (dreiemoment) som en 130hk i teorien. Automat girkasse vil selvfølgelig ta bort en del av effekten i forhold til en bil med manuell girkasse. Men med tiptronic girkasse, kan du selv gire slik du vil når du ønsker det og da får du en litt annen følelse av effekt.. Jeg tror nok at du kommer til å bli kjempefornøyd med en 130 hester hvis du ikke stiller alt for store krav. På en annen post i FMCN forumet har jeg lagt ut en hel del linker til tester og omtaler av Ford Mondeo Ghia X, ta en titt på de så får du vite litt mer om denne bilen 2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn 2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn 1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan 1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe
Recommended Posts