Guest dieseldyret Posted March 16, 2008 Posted March 16, 2008 Finnes det noen kjente problemer med denne girkassa? Ikke det at jeg har noen, men har bare lyst til å være forberedt...
Siberiantiger Posted March 16, 2008 Posted March 16, 2008 Finnes det noen kjente problemer med denne girkassa? Ikke det at jeg har noen, men har bare lyst til å være forberedt... Hei! Jeg har selv en Ford Mondeo 2.0 TDCI 115HK med tiptronic og har ikke hørt at det er noe generelt problem med kassa. Men har hørt at noen har tatt dagen og da er det snakk om MASSE MASSE penger hvis det ikke er innenfor garanti å få fikset det. Men som sagt, det hører med til de ekstreme tilfellene. Denne girkassen er også "selvlærende" eller adaptiv om du vil. Det vil si at den etter noen mil med kjøring, kjenner igjen kjøringen din og girer deretter. Denne girtabellen som da lagres i hjernen kan slettes (nullstilles) for ca 700,- hos en fordforhandler for å begynne på nytt hvis det er noe man ikke er fornøyd med.. altså at den ikke girer når den skal/burde. Jeg vurderer å gjøre det med min til sommeren. Ellers er det vel bare å søke rundt om i forumene og google litt og høre innom et verksted. 2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn 2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn 1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan 1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe
Recommended Posts