Fredrikford Posted March 28, 2008 Share Posted March 28, 2008 Jeg har en och motor med granada 2.8 gasser, denne har jeg tenkt å montere turbo på. Kan jeg bruke elektrisk bensinpumpe i motor-rom?Og om jeg kan montere nippel på gassern "motflåttør kammer" og kjøre over 1 bar ladetrykk?Håper på svar fra noen som har litt erfaring med gasserturbo FORD SIERRA RS Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted March 28, 2008 Share Posted March 28, 2008 Jeg har en och motor med granada 2.8 gasser, denne har jeg tenkt å montere turbo på. Kan jeg bruke elektrisk bensinpumpe i motor-rom?Og om jeg kan montere nippel på gassern "motflåttør kammer" og kjøre over 1 bar ladetrykk?Håper på svar fra noen som har litt erfaring med gasserturbo hei. Gøyalt at flere prøver litt med gasser-turbo. Driver med min andre gasser-turbo prosjekt nå. Om det går å ha bensin pumpa i motor rommet vet jeg sannelig ikke om går? Suger en el pumpe såppas godt? Er da fort gjort å legge opp ledninger bak og ha pumpa der og da, er det jeg har altid gjort. har heller ikke så mye erfaring med å bruke gradis gasser på en turbo motor, bruker en weber dat 32/32 på mine prosjekter og funker meget bra. ps. ta å legg ut en prosjekt tråd , få ut noen bilder, det liker vi! stå på! "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
brede Posted March 29, 2008 Share Posted March 29, 2008 Jeg har en och motor med granada 2.8 gasser, denne har jeg tenkt å montere turbo på. Kan jeg bruke elektrisk bensinpumpe i motor-rom?Og om jeg kan montere nippel på gassern "motflåttør kammer" og kjøre over 1 bar ladetrykk?Håper på svar fra noen som har litt erfaring med gasserturbosjekk først om denne forgasseren har plastflottør.dersom flottøren er i messing så tåler den ikke trykk.en 2,8 forgasser er ikke laget for trykksetting.du bør montere den opp og blende manifoldåpninger og lignende.sett på trykkluft(bruk manometer) slik at du ser hvor mye trykk du har.du må lage en slange fra luftingene på flottørkammeret og inn i trykkboksen slik at trykket blir likt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest SieRRa Posted March 29, 2008 Share Posted March 29, 2008 sjekk først om denne forgasseren har plastflottør.dersom flottøren er i messing så tåler den ikke trykk.en 2,8 forgasser er ikke laget for trykksetting.du bør montere den opp og blende manifoldåpninger og lignende.sett på trykkluft(bruk manometer) slik at du ser hvor mye trykk du har.du må lage en slange fra luftingene på flottørkammeret og inn i trykkboksen slik at trykket blir likt. Har kjørt 0,8 bar på messing flottør. Bygde hus rundt hele org gasseren. Fungerte fint det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrikford Posted March 29, 2008 Author Share Posted March 29, 2008 sjekk først om denne forgasseren har plastflottør.dersom flottøren er i messing så tåler den ikke trykk.en 2,8 forgasser er ikke laget for trykksetting.du bør montere den opp og blende manifoldåpninger og lignende.sett på trykkluft(bruk manometer) slik at du ser hvor mye trykk du har.du må lage en slange fra luftingene på flottørkammeret og inn i trykkboksen slik at trykket blir likt. Okey, det er plast flottør. får ikke testet trykket idag, må lage meg en trykkboks først. FORD SIERRA RS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now