Jump to content

Eksos&filter=effekt?


Guest Krissa

Recommended Posts

Det jeg lurer på her, er om et 2,5" eksosanlegg (simons) og et åpent filter(K&N), vil gi noe ekstra effekt på en 2.0 OHC forgassermotor?

 

Vet at det ikke vil bli veldig mye uansett, men blir det noe? og i så fall hvor mye? 1hk? 5hk?

 

-Krissa

Link to comment
Share on other sites

Det jeg lurer på her, er om et 2,5" eksosanlegg (simons) og et åpent filter(K&N), vil gi noe ekstra effekt på en 2.0 OHC forgassermotor?

 

Vet at det ikke vil bli veldig mye uansett, men blir det noe? og i så fall hvor mye? 1hk? 5hk?

 

-Krissa

bygge selv eller ferdig eksos??? kan ikke uske at simons har laget 2.5" anlegg til ohc motor.. regner med 5-10 hest mer.. kjøp grenrør også..

Link to comment
Share on other sites

Det er ferdig eksos. Er ganske så sikker på at dette er 2,5". Skal fjerne den ene demperen også, vet ikke om det hjelper på effekten, men hvertfall på lyden.

Filteret har jeg ikke nå, men planer om å kjøpe.

 

-krissa

Link to comment
Share on other sites

Det er ferdig eksos. Er ganske så sikker på at dette er 2,5". Skal fjerne den ene demperen også, vet ikke om det hjelper på effekten, men hvertfall på lyden.

Filteret har jeg ikke nå, men planer om å kjøpe.

 

-krissa

hmm, eg har hatt 2 ohc motorer med ferdig simons anlegg på, ville ha 2,5" men bare til doch fikk eg beskjed om, se om noen kan bygge til deg, feks svendsen eksos, di skulle ha ca 4tusen for å bygge i 2,5" til min ohc.. simons er bare lydanlegg og ikke effektanlegg..

Link to comment
Share on other sites

kan få 2,5 til doch. i hvertfall. mulig du har fått det, og tilpasset det?

Prinsippet for og få mer hester ut av en motor.

Må få mer luft/bensin inn/ut gjennom motoren.

 

Vil kanskje hjelpe litt, men ikke veeeeeldig mye.kommer an på hvordan motoren er fra før osv. 2,5 kan bli litt for stort. altså den går dårligere.

Du får mer lyd, så det virker som den går fortere. hehe.

Grenrør hjelper litt faktisk.

 

Filter gir bare lyd. da vanlig filter gir mer enn nok.

Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jaja
Sierra med scorpio cosworth motor 90 mod

Link to comment
Share on other sites

Når dere sier det, så er det faktisk 2" mener jeg. Hadde fått for meg at det var 2,5". Husker jeg hadde en liten overgang til bakpotta som er 2,5" inn... så det er nok 2".

 

-Krissa

Link to comment
Share on other sites

hehe fort gjort det.

 

Hvis den skal trimmes, så lønner det seg og skaffe seg en trim kam.

Få denne justert skikkelig.

+ få høvlet ned toppen litt. 1-2mm. gir ca 10-20 hk.

pluss ta og frese større innsug/utblåsning. forgasser eller?

da kan du også bytte nippelen(så den får mer bensin) som sitter inne i gasseren.

Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jaja
Sierra med scorpio cosworth motor 90 mod

Link to comment
Share on other sites

Får man 10-20 hk ved å høvle ned toppen 1-2mm også sette på trimkam? Eller bare ved å høvle...?

om resten er topp får du 20 hk ved å høvle toppen, trim kam, og enda mer ved porting, just drev, filter, grenrør og effektanlegg..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...