Jump to content

bestille fra england.


Guest danni

Recommended Posts

Nettopp det samme jeg etterlyste, hensikten er sikkert trenere det slik at tråden blir glemt :rolleyes:

 

Ego benyttet da selvsagt sjangsen til å gi meg warn fordi dem ikke kunnne gi en avklaring, snakker om smålig :wacko:

Men kan vel ikke forvente annet når noen fører en personlig vendetta mot noen, og attpåtil er moderator.

 

 

Det er ingen som fører personlig vendetta mot noen.

De warn som du refererer til, er basert på regler som du selv har vært med på å utforme. Nå som du er mye i "vinden", med diverse kommentarer etc som stortsett alle får med seg, er det ikke til å unngå å følge dem opp. På samme måte som ALLE andre. Postene som er skjult, er skjult grunnet det som står under(les quote->utdrag).

Der kommer samtidig mange tilbakemeldinger fra brukere som går på "...er det mulig for en eks moderator/admin og oppføre seg slik".

Da er det ikke til å unngå å følge dem opp for moderatorene. Kanskje det er på tide å tenke over om det er "verd" å krangle, eller kanskje å bruke forumet som det er ment til. Felles interesse for Ford.

Ingen er interessert i krangler, men heller en sunn og saklig diskusjon som leder til en løsning som er til alles beste. Dette selvfølgelig innen de regler som foreligger.

Ref:

Oppfordring til lovbrudd er straffbart ihht Norsk lov og skal ikke forekomme. Temaer som

kappkjøring, grisekjøring, avgiftsunndragelser, rasistiske innlegg, oppfordring til piratkopiering etc skal unngås og vil bli fjernet.

1998 Volvo S80 - 231hk

Link to comment
Share on other sites

For å oppsummere her da, så har du følgende alt. Du er altså privat person som bestiller fra et frma i England:

 

1. Firmaet SKAL trekke den engelske VAT'en når de sender til Norge. Da legges den norske momsen på dette.

 

2. De vil ikke trekke VAT'en. Da ville jeg handla fra annet firma.

 

3. Få det sendt til Sverige. Da må du betale VAT, å du må dra til Sverige å hente pakka. Bensin utgifter, bom, osv. MEN !!!!, da SKAL du egentlig betale norsk moms på grensa på toppen av dette. Å unnvike dette er da ulovlig.

 

4. Det var nevnt på få firmaet til å endre verdien, slik at du slipper moms. Øhhh, vel når de ikke ville trekke fra VAT'en, er vel ikke denne løsningen veldig sannsynlig! Dette er åsså ulovlig.

 

 

Så egentlig er alt. 1 det beste, å med reiseutgifter på alt. 3, så er det muligens åsså det billigste.

 

Det du derimot kan undersøke, er om det går å bruke VAT nr til firmaet du jobber hos, å få det sendt dit. ;)

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, om dette var oppfordring til noe kriminelt, kun å svare på en persons spørsmål, så må da også spørsmål om trimming være det samme, om ikke personene har tenkt å godkjenne det økte anntall hk i sine biler...

 

Har dere tenkt å la forumdebatter leve etter sånne regler, har dere virkelig en jobb foran dere... Da blir det vel ulovlig å selge trimmingsdeler på forum også da???

 

Håper dere ser helheten i dette...

 

Spør noen om råd, må dette være lov, så sant det ikke er planlegging til ran, tyveri osv...

 

I denne tråden har det vel aldri vært snakk om oppfordring til noe som helst anna enn å få løst ett problem for trådstarter... Her fikk han flere valg, så er det opp til han sjøl å velge alternativ... Skjønner virkelig ikke problemet her...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Loffen, hvem har sagt at trimmingen skal brukes på offentlig vei og ikke bane? handler om å se ting i perspektiv, alt har et svar på hvem/hva/hvorfor. Så vidt jeg har forstått så var det andre grunner til at dette ble skjult.............. Handler om å ta en vurdering på ting, på lik linje med den siste PM'en du fikk av meg, uten å nevne hva denne handlet om...

 

-Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

Loffen, hvem har sagt at trimmingen skal brukes på offentlig vei og ikke bane? handler om å se ting i perspektiv, alt har et svar på hvem/hva/hvorfor. Så vidt jeg har forstått så var det andre grunner til at dette ble skjult.............. Handler om å ta en vurdering på ting, på lik linje med den siste PM'en du fikk av meg, uten å nevne hva denne handlet om...

 

-Arne

 

Hvem har sagt at det IKKE skal brukes på offentlig vei??? Mangelfull opplysning gjør at man har muligheten til flere tolkninger i begge retninger...

 

Vi mener det samme, men tolker det forskjellig, men alikevel har dette blitt vurdert til å være en oppfordring, noe som er feil...

 

Vi skreiv at du KAN gjøre sånn og sånn for å oppnå hans ønskede resultat, ikke at han BØR gjøre sånn og sånn... Legg merke til den spesifikke ordbruken...

 

Samme som du har lov til å si til en politimann: jeg SYNS du er en idiot, som er fullt lovlig, mens å si du ER en idiot, er straffbart, fordi det er en bastant påstand...

 

Håper du skjønner sammenligningen...

Edited by Loffen

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...