Luthor Posted April 9, 2008 Share Posted April 9, 2008 Heysann. Jeg har en 280/290chip (såvidt jeg vet:P), orginal turbo (1,0-1,2bar) og gule dyser. Bilen går egentlig ganske så bra, men omtrent nøyaktig ved 2500rpm og full gass så er det liten bobbel/butting/dipp e.l, noen som har noe input til dette utifra denne infoen? MY13 Mustang Shelby GT500 MY20 Volvo V60 T8, MY12 MB C63 AMG, '66 Mustang HT ProTouring '15 Ranger Wildtrak ,'80 Mazda RX-7 13bt, '88 Sierra Sedan Cosworth 2wd, - '90 Sierra Sedan DOHC - '81 Ford Granada 2.3L Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted April 9, 2008 Share Posted April 9, 2008 Leverer guldysene nok til 1.2bar da ? Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted April 9, 2008 Share Posted April 9, 2008 Er vel kanskje akkuratt her omtrent som turboen kommer seg opp på positivt trykk?...skyter i blinde her, men kanskje det har noe å gjøre med MAP-sensoren?gammel?...kanskje ledningsnett?... Åssen er det med de to-tre berømte kontaktene ved torpedoveggen rett bak toppen?... Jeg husker jeg strammet opp disse pga fusk...og det funka som bare det... Peder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luthor Posted April 9, 2008 Author Share Posted April 9, 2008 @Kverna: som jeg skriver, bilen går som en kule helt opp til 6500ish. @Peder'n: Ja, er omtrent der det skjer ja. Jeg kan ikke svare på spørsmålene dine i det hele tatt Jeg gjentar: KUN VED 2500RPM, ikke over, ikke under. MY13 Mustang Shelby GT500 MY20 Volvo V60 T8, MY12 MB C63 AMG, '66 Mustang HT ProTouring '15 Ranger Wildtrak ,'80 Mazda RX-7 13bt, '88 Sierra Sedan Cosworth 2wd, - '90 Sierra Sedan DOHC - '81 Ford Granada 2.3L Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest clapton Posted April 9, 2008 Share Posted April 9, 2008 jeg hadde en is turbo med cosworth sprut, den var akk slik du skriver her.. fant til slutt ut at det var TPS på min bil. napp av tps og prøv kjør uten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted April 9, 2008 Share Posted April 9, 2008 Vanskelig å svare på dem når man sitter forran pc`n ja... Men kan jo notere det bak øret, og undersøke det litt etterhvert...men om dysene leverer nok, ville kanskje vist seg oppover registeret??.ikke vet jeg... En MAP-sensor koster ikke mye, og det er vel enda enklere og billigere å låne en som bevist funker. Enkel å ta av å prøve... De kontaktene er det bare å koble av, rense skikkelig, og smekke dem sammen igjen, og sørge for god kontakt på en eller annen måte....jeg tok små strips som jeg satte kontakten i press med, langsmed kontakten vel og merke...for å sørge for at dem sitter ordentlig "inni" Peder Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted April 10, 2008 Share Posted April 10, 2008 åpning på pluggene - 0,5 mm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luthor Posted April 10, 2008 Author Share Posted April 10, 2008 NB: Det er ikke vedvarende fusking e.l. ved 2500RPM, men _en_ enkelt dipp, Litt mer utdypene forklaring, jeg prøvde å fremprovosere scenario og det er som følger:Ved full pedal fra f.ex ca. 2000rpm, da får jeg dippen ved 2500rpm hvis motorenikke drar veldig tungt (f.ex i oppoverbakke på 5. gir skjer det ikke, men på 3.) Skjer på alle gir altså, er helt og holdent turtall avhengig. Hvis jeg har minimalt gasspådrag/aksellerasjon forbi2500 merker jeg ingenting. Skulle nesten tro at bilen gikk på en modus før 2500 og slår over til noe annet der vedhurtig pådrag.Turboen slår forøvrig over til positivt på ca. 1500rpm og lader ca. 0,5 ved 2500. MY13 Mustang Shelby GT500 MY20 Volvo V60 T8, MY12 MB C63 AMG, '66 Mustang HT ProTouring '15 Ranger Wildtrak ,'80 Mazda RX-7 13bt, '88 Sierra Sedan Cosworth 2wd, - '90 Sierra Sedan DOHC - '81 Ford Granada 2.3L Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjelli`s Posted April 10, 2008 Share Posted April 10, 2008 map sitter under innsug,eller slangen til den går en tur nedover,før den går inn i map ?? da blir det olje/kondens i den,å den blir treg.... eller om turbo`n spinner opp før chipèt ditt er noe serlig int i det.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted April 10, 2008 Share Posted April 10, 2008 har du nettopp fått nytt chip? Ett chip jeg prøvde hadde akkurat dette også. Så på bredbandslambdaen at den magret voldsomt ut akkurat i det nøkket/dippen kom for så å bli normal. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fresh| Posted April 10, 2008 Share Posted April 10, 2008 Samme problemet har jeg også, er akkurat ved 2500 rpm at det fremkommer et lite nøkk om bilen blir utsatt for hard belastning f.o.m under 2500 rpm. Over det turtallet er det ikke noe problem. Jeg kjører 270 chip, gule dyser, org map og alt ellers originalt. Målte også med bredbåndslambda og fikk se at bensinblandingen ble mager akkurat ved 2500 hvis belastningen var stor for så å bli normal. Hjelper ikke med nye tennplugger. Kanskje forsøket med en ny map? Ellers så har jeg ikke brydd meg no særlig om det, for bilen går som bare det ellers. Håper du finner ut av det slik at jeg også kan få bukt med problemet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luthor Posted April 10, 2008 Author Share Posted April 10, 2008 Samme problemet har jeg også, er akkurat ved 2500 rpm at det fremkommer et lite nøkk om bilen blir utsatt for hard belastning f.o.m under 2500 rpm. Over det turtallet er det ikke noe problem. Jeg kjører 270 chip, gule dyser, org map og alt ellers originalt. Målte også med bredbåndslambda og fikk se at bensinblandingen ble mager akkurat ved 2500 hvis belastningen var stor for så å bli normal. Hjelper ikke med nye tennplugger. Kanskje forsøket med en ny map? Ellers så har jeg ikke brydd meg no særlig om det, for bilen går som bare det ellers. Håper du finner ut av det slik at jeg også kan få bukt med problemet Så herlig å se noen med samme opplegget Ja, er som du sier, er jo egentlig ikke noe problem. Kjører du orginalt trykk eller noe rundt mitt på 1,0-1,2? MY13 Mustang Shelby GT500 MY20 Volvo V60 T8, MY12 MB C63 AMG, '66 Mustang HT ProTouring '15 Ranger Wildtrak ,'80 Mazda RX-7 13bt, '88 Sierra Sedan Cosworth 2wd, - '90 Sierra Sedan DOHC - '81 Ford Granada 2.3L Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fresh| Posted April 10, 2008 Share Posted April 10, 2008 Jeg kjører på 1,1 . . Men er oppe på 1,3 hvis jeg har lett gir og tramper gassen i bunn. Men den synker og stabiliserer seg ved det 1,1 ganske raslt. Usikker på hva som gjør dette, sjekka litt rundt det i fjor sommer men fant ikke ut av det. Bilen funker jo så jeg ga egentlig f til slutt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted April 10, 2008 Share Posted April 10, 2008 Min er også slik men på 2000 rpm, men den kommer om jeg loffer fra tomgang og på halvgass også. Ser A/Fn detter rett i bunn og så kommer den igjen. Har regnet med det er chippet som har en blank bit der eller no. Sjelden jeg liggger i 2krpm uansett så det ikke no stort problem, men skulle selvsagt ikke vært sånn. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted April 10, 2008 Share Posted April 10, 2008 Det er i chipet problemet ligger. jeg byttet bare til ett annet chip fra samme leverandør og da var problemet borte. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now