2.8i TIC Posted April 21, 2008 Posted April 21, 2008 Har denna mondeoen med org navi spiller, har kobla bakre utganger inn på en slik høy/lav konverter, og phono derfra inn på en 2kanals rockford spillersomm driver en 12" power sub.. 4stk 6x8 pioneer blir drivd av org utgang foran..For det første, jeg må skru volumet veldig høyt på spilleren for å få noe særlig ut av forsterkeren.. er dette pga konverteren?Etterhvert som jeg kommer opp på et litt høyt volum, så kutter forsterkere, uten at verken 6x8`ene eller 12"sub verken skurrer eller vrenger seg.. Hva skjer?? Noen som har litt erfaring med slik høy/lav konverter??
Gridset Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 du kan skru opp gain(volum) på forsterkeren da, slik at den spiller riktig volum i forhold til resten av anlegget Det med kuttingen kan være kortslutning, har opplevd det samme når ledninger er dårlig skjøtet osv, prøv å se over koblingen fra spiller til overgangen din
2.8i TIC Posted April 30, 2008 Author Posted April 30, 2008 Fant ut av det, tenkte jeg skulle legt ut her men glømte det.. :-) Den knverteren jeg hadde var en slags billig greie, veit ikke slags merke.. Jeg kjøpte ny konverter, merke "connectionz", kosta litt over 500,-Ble en helt annen lyd i hele anleggetetter montering, ingenting kutta, kunne ikke høres forskjell som om spilleren hadde hatt rca utganger.. Så råder de som skal bruke slik konverter, prøv å få tak i Coneectionz, må være noe av det beste av slike ting.. Fåes som 2 og 4 kanals, og med sensor til remote...
Recommended Posts