Jump to content

Trimming av V6


Granadamaster 2,9ighia

Recommended Posts

:D Jeg lurer på hvilken av f.eks. 2,8i mekanisk/efi eller 2,9 efi er best å trimme på og hvorfor?

Hvorfor bruker mange 2,8i mekanisk å trimme på istden for 2,9efi som har tre eksosutganger?

Hvorfor bruker ikke flere å trimme på 2,9cosworth da dette må være en mye bedre motor?

Eller hvorfor ikke 3,0 essex V6?

Hva er billigst og mest holdbart tenker spesielt på 3-500HK OG 500+++

Har:

 

Ford granada 1978mod 2-dørs 2,3L med svart interiør!

 

Har hatt:

 

1982 2,3L stv 1982 2,3Gl med vinyltak.. 1978 2,8ighia s-pack. 1978 2,3L 2dørs 1979 2,3Gl sedan 1984 2,8L stv 1982 2,8 ghia sedan 1978 2,8iL 2-dørs med vinyltak og soltak! 83mod 2,3l stv, 1978mod 2,3l 2-dørs, 1977mod 2,3gl 2-dørs, +++ noen delebiler oppigjennom.

Link to comment
Share on other sites

godt spørsmål, uansett om du bruker k-jet eller L-jet innsprut så har dette sine begrensinger..

Sjal du ha med turbo eller uten turbo?

vekta av 3lieren er nesten lik 5literen (302 v8)

 

d er dyrer å trimme en 6er en en v8

 

skulle ja h byde en v6 av ford familien hadde d blit 2.9 24v, twin turbo og propgramerbart innsprut.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke helt om jeg skal ha V8 eller V6 syntes V6 har kulere melomregister enn en V8er , 302v8 ER DET EN HISSIG MASKIN?

Skal jeg ha V8 må det være en hissig V8 helst med twinturbo.

Ellers kommer bilen til å være med i breisladd konkuransen og da er det fett med skamtrimma 6er, skal iallefall ikke ha firer det er det for mye av spesielt 2,0cosworth.

Hvor mye må jeg ut med for å dra 350hk ut av 302 HO V8?

Har allerede sjekka pris på 302 V8 H0 EFi 220hk med ledningsnett og gearkasse+ mellomaksel fra mustang, de skulle ha 15000kr for en slik motor som er gått litt over 100000km, er dette dyrt?

Mvh :D

Har:

 

Ford granada 1978mod 2-dørs 2,3L med svart interiør!

 

Har hatt:

 

1982 2,3L stv 1982 2,3Gl med vinyltak.. 1978 2,8ighia s-pack. 1978 2,3L 2dørs 1979 2,3Gl sedan 1984 2,8L stv 1982 2,8 ghia sedan 1978 2,8iL 2-dørs med vinyltak og soltak! 83mod 2,3l stv, 1978mod 2,3l 2-dørs, 1977mod 2,3gl 2-dørs, +++ noen delebiler oppigjennom.

Link to comment
Share on other sites

Høres ikke galt ut det, 350 i 302 er billige hester, høykomp stempler koster ca 2500-3000, rpm-innsug, ca 3000, kam ca 3000, og forgasser, ca 3000.

dette er ca priser.. men v8 er billig å trimme, masser dreiemomet og rå lyd.

Link to comment
Share on other sites

Vet V8 er billige hk, men noen som vet pris på smidde lavkomp.stempler?

De prisene hørtes jo veldig greit ut, nesten dobbelt så billig som V6.

Eller pris på nye dyser til V8 302 EFI HO 5,0?

mvh :D

Har:

 

Ford granada 1978mod 2-dørs 2,3L med svart interiør!

 

Har hatt:

 

1982 2,3L stv 1982 2,3Gl med vinyltak.. 1978 2,8ighia s-pack. 1978 2,3L 2dørs 1979 2,3Gl sedan 1984 2,8L stv 1982 2,8 ghia sedan 1978 2,8iL 2-dørs med vinyltak og soltak! 83mod 2,3l stv, 1978mod 2,3l 2-dørs, 1977mod 2,3gl 2-dørs, +++ noen delebiler oppigjennom.

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer på hvilken av f.eks. 2,8i mekanisk/efi eller 2,9 efi er best å trimme på og hvorfor?

Hvorfor bruker mange 2,8i mekanisk å trimme på istden for 2,9efi som har tre eksosutganger?

Hvorfor bruker ikke flere å trimme på 2,9cosworth da dette må være en mye bedre motor?

Eller hvorfor ikke 3,0 essex V6?

Hva er billigst og mest holdbart tenker spesielt på 3-500HK OG 500+++

 

 

2.9 har jo tre ekosporter pr side og har hydrauliske ventiler som jo er en fordel. angående 3.0 essex så skrev fastford en gang at det eneste den motoren kunne brukes til var anker...... så det sier seg jo selv...

Link to comment
Share on other sites

Ikke helt enig der, hvis du klikker inn på burtonpower.com ser du faktisk at de har mest trimmingsdeler til 3,0 av v6 de drar greit ut 400hk av denne maskina uten falsk luft i england, den er egentlig basert på ei diesel blokk som tåler evig mye hk, de skal visst ha dratt 1200hk ut av en slik maskin i england en gange.

Men dette temaet er ikke relevant lenger pga. skal ha :D V8.

Må jo være millionær for å trimme V6 OG firer, bare et eksempel smidde stempler til: firer ca.7-8000kr sekser ca.8-9000kr og åtter ca 3-4000kr.

Hvis jeg vinner i lotto skal jeg begynne å trimme 2,9 cosworth maskina.

Er lærling derfor blir jeg nødt til å prioritere billigst mulig hk.

Mvh

Har:

 

Ford granada 1978mod 2-dørs 2,3L med svart interiør!

 

Har hatt:

 

1982 2,3L stv 1982 2,3Gl med vinyltak.. 1978 2,8ighia s-pack. 1978 2,3L 2dørs 1979 2,3Gl sedan 1984 2,8L stv 1982 2,8 ghia sedan 1978 2,8iL 2-dørs med vinyltak og soltak! 83mod 2,3l stv, 1978mod 2,3l 2-dørs, 1977mod 2,3gl 2-dørs, +++ noen delebiler oppigjennom.

Link to comment
Share on other sites

Riktig......

Folk begynner å forstå.....

Skal ut å drift teste bilen min når den er ferdig bygd.....

Gleder meg.

Noen måneder til så..... :D

Har:

 

Ford granada 1978mod 2-dørs 2,3L med svart interiør!

 

Har hatt:

 

1982 2,3L stv 1982 2,3Gl med vinyltak.. 1978 2,8ighia s-pack. 1978 2,3L 2dørs 1979 2,3Gl sedan 1984 2,8L stv 1982 2,8 ghia sedan 1978 2,8iL 2-dørs med vinyltak og soltak! 83mod 2,3l stv, 1978mod 2,3l 2-dørs, 1977mod 2,3gl 2-dørs, +++ noen delebiler oppigjennom.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...