Jump to content

Scorpio 95" 2,0 motorfusk osv.


Sceolan

Recommended Posts

Har en 95" Scorpio som jeg egentlig prøver å selge, men siden ingen så langt har tilbydd med det jeg vil ha for den, så har jeg den nå enda :-) Kanskje jeg beholder den og dersom jeg får rettet opp problemene jeg har med den uten for store kostnader.

 

Et av problemer er at motoren mister effekten ved rundt 4000 / 4500 rpm. Effekten av dette varierer litt, noen ganger så mister den bare effekten, mens andre ganger kan den rykke skikkelig. Dette er ikke så stort problem slik jeg bruker bilen nå, men det hadde vært gøy å få rettet problemet. Har hatt den på service hos Ford et par ganger, men jeg har ikke blitt kvitt problemet. De har bl.a. byttet en coil, rensket luftmengdemåler, byttet en CO / Lambda sonde og plugger. (Fikk forøvrig høre fra den forhandleren når jeg ringte og sa i fra om at bilen enda ikke var bra at de ikke testet bilene på så unormalt høyt turtall...., så de hadde ikke merket den feilen...) Den kutter akkurat på samme turtall hver gang, så jeg vil tro det er en eller annen føler som ikke fungerer som den skal?

 

Ellers så hender det at den fusker bittelitt når den er kald og når jeg tenker meg om. Om bilen er helt kald, og jeg starter opp å kjører øyeblikkelig, så pleier den å fuske til et par ganger.

 

I tilegg så bruker bilen for mye bensin, tror jeg. Det er en 2,0 automat, og sist jeg drev å målte lå den på rundt 1,7 - 1,8 ved småkjøring... (den gangen var det kanskje litt kaldt i været) Fikk den ned på 0,8 på langkjøring dog. (Tror ikke jeg kjører så ekstremt unormalt aggressivt på småkjøring heller...)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...