Jump to content

tips til mt75 eiere


NEXr4i

Recommended Posts

til dere som bytter clutch selv. å ikke har peiling. (som meg) sentrer clutchplata før dere skrur sammen. det gjorde ikke jeg. så har en ulyd som skal fikses nå.

 

jo åsså blir clutch pedalen JÆ$%6# lett. så derfor hilste jeg pent på døra på en golf i går. men heldigvis så slipper jeg å betale for den bilen skal vrakes. :)

 

håper dere slipper å gjennom gå det samme som meg.

Link to comment
Share on other sites

det er forskjell på 110% senter å akselen inni. og akselen inni men litt spenne på akselen.

Hvis det står LITT i spenn vil vel det jevne seg ut når du kjører noen meter med bilen?

Lamellplata beveger seg jo..

Skal vel være tilstrekkelig sentrert om du får kassen innpå unen bruk av spett el. lignende..?`

Hva slags ulyd er det snakk om da?

Er lamellplata snudd feil vei?

PÅ noen biler vil bilen være vanskelig å fri, eller fri delvis hvis den er feil vei..

Link to comment
Share on other sites

lamellen er riktig vei. en tidligere ford mekanikker som sa dette til meg å når jeg gjorde som han sa ble lyden borte. det ble sagt en gang at ford v6 kombinert med mt75 girkassa er en FØLSOMT kombinasjon. alt må være 100% riktig. men jeg skal ikke si sikkert. men dette er ting jeg har hørt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ferrari F50

Med det samme vi prater om clutch. Er det mulig å montere sinter clutch eller lignene steinharde clutcher på sierra? Sånn at pedalen blir skikkelig hard å trå inn.

Link to comment
Share on other sites

Guest FordPower

liker du harde clutcher kanskje? jeg må bruke 50kgs trykk for å gire! hehe... tipper jeg må skifte clutch snart! nytt uløserlager må jeg også ha :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
ja! :D Jeg liker harde clutcher. Racing ja... :D Noen som vet hva som kan monteres på sierra?

det er ikke pedal trykket som er retnings givende om det er en "sterk" clutch . Mange HD , har vekter som øker presset når trykk plata roterer hurtigere . Også når fjærene kommer over senter blir di svakere når du trykker pedalen inn . Leste i ford boka att utløser armen festes med wire når du mont kassa , kan vistnokk få utløser lageret "ut av " posisjon . Sikker noen som kan rettleia . Da jeg har kun lest ikke byttet på denne mod . Så kalte taxi plater pleier og være bra

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...