Guest Trarne Posted June 6, 2008 Posted June 6, 2008 Jeg fikk en forferdelig raslelyd i bilen min i går... Når jeg kjører sakte,på lavt turtall rasler det som **** i girkassa! Lyden blir borte når den står i fri, men kommer igjen med en gang jeg setter den i gir, selv om clutchen er inne! Den er også veldig vond å få i gir... Sitter sprett ny sinterlamell og forsterka trykkplate. Har ikke hatt noen ulyder i det hele tatt før dette skjedde i går! Har heller ikke herja med den kassa! Ny olje på både girkassa og fordelingskassa!Noen som har forslag på hva det kan være?
sierraTIC Posted June 6, 2008 Posted June 6, 2008 høres ut som du har tatt kassa di kjipt, kanskje noen drev som har knust eller noe ?
Guest Trarne Posted June 6, 2008 Posted June 6, 2008 høres ut som du har tatt kassa di kjipt, kanskje noen drev som har knust eller noe ? Jah.. kjipe greier ass..Men... jeg starta opp i stad, for at en kompis skulle høre på det, og da var det helt stille!! Så det virker som at det skjer når olja på kassa er varm...Skal ha den opp på bukk i kveld og se litt på det!
Guest Trarne Posted June 6, 2008 Posted June 6, 2008 Hva slags olje har du brukt da? Den anbefalte castrol-olja... Har kjørt litt med den i dag, og har ikke hørt en eneste ulyd!! Ikke no spon i olja heller! I går var den vond å få i gir, men i dag funker alt som det skal!! Merkelig opplegg ass!!
Guest Trarne Posted June 8, 2008 Posted June 8, 2008 utløser lager som kansje begynner å ta kveld?? Tenkte på det jeg også, men det er sprett nytt! Tanken slo meg at jeg kanskje ikke hadde montert det riktig, men er rimelig sikker på at det sitter som det skal! Har brukt bilen i flere dager nå, uten noen ulyder..
Recommended Posts