Jump to content

Recommended Posts

Posted

lurte på hvor mye bensintrykk eg kan kjøre med original pumpe til sierra cosworth 4x4 ? Kjører med 3.5 bar uten vacum nå, men den får for lite...

Guest Dre Racing@
Posted

kan kjøre med så mye helt til trykket faller på pådrag på tunge gir

Posted
kan kjøre med så mye helt til trykket faller på pådrag på tunge gir

 

okej, for afr ligger på ca ca 14,5 - 14,7 ved fullt pådrag i 3 gir. Kanskje litt for mye å rette opp med bensintrykk ? Oppsettet eg har er pukkelrygg chip, grønne dyser, 3" mongoose, 3 bars map sensor og mildt porta topp.

Posted

Det er alt for høy AFR. Og ja, så mye klarer du ikke å rette opp med bensintrykk, og AFR over resten av skalaen blir alt for feit ved å gjøre det..

Hvordan ligger AFR på resten av registeret, tomgang, renning på gir etc.?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted
Det er alt for høy AFR. Og ja, så mye klarer du ikke å rette opp med bensintrykk, og AFR over resten av skalaen blir alt for feit ved å gjøre det..

Hvordan ligger AFR på resten av registeret, tomgang, renning på gir etc.?

 

AFR på fin kjøring uten turbotrykk ligger på 12 - 13, renning på gir så ser det ut som hele greia klikker for da skyter den seg opp på 22.4 og står der heilt til eg gir litt gass :S på tomgang så er den også nokså feit der ligger den gjerne på 11.9 , men kan det være noe gale me bredbåndslambdaen min ? Kjørte ner turbotrykket til 0.9 bar og da lå AFR på rundt 13 ved fullt pådrag. Burde jo ha holdt seg nokså fin på AFR med tilnærma originaltrykk :D

Posted

Syns det var generelt veldig fett jeg..

12 på tomgang og rolig kjøring er for fett.

Og at den fyker opp når du renner på gir er normalt, da det er motorkutt da.

Hm, afr på 13 med 0,9 BAR er ikke så ok det heller..

Bør ligge på 12,5 afr på 0,9 BAR.

Og på full gass med mere trykk enn det bør den ligge på 12, og ikke så mye mer enn det.

 

Må ikke gi for mye gass med den blandingen du har nå, da smeller det nok ganske fort..

Blir rimelig høy ex.temp når den går så magert..

 

Høres ikke helt rett ut, kan ikke være feil chip da?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted

hvilke turbo kjører du med f-eks? Noen turboer og oppsett gjør at du fint kan kjøre med 14-14.7:1 i lambda med bra ladetrykk, men igjen så er dette spesielle oppsett.

Når du kjører normalt så skal den jo ligge på 14-15:1 og først etter du har gitt på skal den synke ned (fete opp blandingen) til normalt rundt 12.

Det jeg ville gjort hvis jeg var deg var å snakke med pukkelrygg og forklare problemet. Da går han inn å sjekker chipet ditt for feil og event sender ett nytt.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Posted
hvilke turbo kjører du med f-eks? Noen turboer og oppsett gjør at du fint kan kjøre med 14-14.7:1 i lambda med bra ladetrykk, men igjen så er dette spesielle oppsett.

Når du kjører normalt så skal den jo ligge på 14-15:1 og først etter du har gitt på skal den synke ned (fete opp blandingen) til normalt rundt 12.

Det jeg ville gjort hvis jeg var deg var å snakke med pukkelrygg og forklare problemet. Da går han inn å sjekker chipet ditt for feil og event sender ett nytt.

 

Kjører med garett t34 escort turbo :) har snakkt med pukkelrygg og pga. eg har manometeret til å måle bensintrykket montert inni motorommet så får eg ikkje sjekke om at bensintrykket følger med turbotrykket, så skal få sett på enn slange og sjekke dette først :P problemet kan muligens ligge i bensinpumpe, dårlig jording, bensintrykkregulator eller noe sånt i følge han :) virker nok så logisk ...men kast inn gjerne flere forslag ;) skal se om eg får tid til å prøve dette i helga...

Posted
Er en god start til å begynne å feilsøke det ;)

 

Hehe, ja får håpe på det ;) men nå husker eg at den vacuumslangen (rør) som går fra innsug til bensintrykkregulatoren var teipa godt før :S dette reiv eg jo selvfølgelig av fordi det ser mongo ut og eg kunne ikkje helt forstå hvorfor den var teipa slik fordi eg kunne ikkje finne noen form for sprekker eller hull der det lekker ;) kan det muligens være noe å hente her kanskje ?

Posted
Ja, det bør du få fikset.. Blir som om den går med 0 BAR turbotrykk hele tiden viss det er lekkasje der ;)

 

Eg får nok sjekke det røyret igjen da :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...