Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hei da er det på tide å få litt mer krutt ut av sierran min :) Men vet ikke helt hva jeg ska lete etter, som de fleste vet er det en v6 fra en mustang med EU 2.8 topper, Hva må jeg kjøpe for å få mest mulig ut av motoren ? tenker på kam, gasser alt det der. Håper dere kan linke meg noen steder der dem selger deler til denne motoren, motoren er lik en vanlig EU 2.8 :blush:

Edited by sierraTIC
  • 2 weeks later...
Posted

Sjekk ut burtonpower.co.uk Der har de kammer, gassere, filter etc. som gjør seg bra på 2.8. Rallydesign.co.uk har også mye fint til Sierra V6. Eneste du bør sjekke hvis du skal bestille kam(kit) er størrelsen på kamjournal. Er visst to forskjellige på Cologne. Du kan også høre med Frode (BR Racing V6) her inne men vær klar over at han tar seg betalt og kan være litt skarp i kjeften. :D Men duden har god greie på V6 ihvertfall.

Har nettopp kjøpt meg K&N filtersats og Weber DGAS fra Burton og er veldig fornøyd med både service og leveringstid. Men merk deg på nettsida om det er special order eller om det er out of stock. Kan ta litt lengre tid hvis så er tilfelle.

Hvis du skal bytte kam etc. så ta å bestill et sotningssett og div. veivtetninger/kamtetning i samme slengen. Greit å bytte sånne ting mens man først er igang. De liker å svette å lekke litt disse motorene. Spesiellt fra toppdekselpakninger/innsugspakning/bakre veivtetning.

Sjekk også aksel som vippene sitter på for slitasje. Kjøp deg boka.(HAynes)

Mvh

Sierra XR4i