Jump to content

kimosabi

Gjest
  • Posts

    1041
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Svalbard
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • Hjemmeside
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Svalbard og Halden

kimosabi's Achievements

Ford RS

Ford RS (6/6)

  1. ALtså hvis man får skader av musa, da bør du bytte kjærring!
  2. Bra at dere priser de såpass, da holdes nivået enda høyere på de strøkneste eksemplarene. Er vel rundt denne prisen de ligger på i denne standen, var ihvertfall det for en 5-6 år siden.
  3. Har sikkert vært linka til de her før men her er en til: http://boostperformance.co.uk/
  4. Tilbake til det du nevnte om volum, skatter og avgifter. Ford V6 ble på en måte stroket ned fra fabrikk altså. Har du noen eksempler på Cologne hvor de har økt slaget og montert turbo eller kompressor?
  5. Ja Vintertemp må være ekstremt turbovennlig. Skutern har bakmontert turbo, dvs. at den sitter så langt bak man kan komme, ca. 1m rør etter grenrøra. Responsen er mildt sagt imponerende. Men tilbake til 2.9'n, med økning av slag fra 72mm til 84mm som du nevner, vil du ikke da få en unødvendig økning i gasshastighet på en motor som skal gå overlades? Da har du jo litt av en jobb med å finne riktige kammer?
  6. Javisst er den det, og grunnen til at jeg nevner det er nettopp en R1 motor(Apex snøskuter) jeg har kjørt endel som riktignok har fått kompen senket til rundt 9.8:1(ganske likt en 2.9 24V), og kjører 15psi på en Mitsu TD04HL 19T (såkalte 290 kit fra MCX som vanligvis ligger på rundt 300+). Den kommer kjapt på ladetrykk (3500-4000rpm så skjer det ting) og drar rett opp til 11k rpm uten problem, selv med to sleder bak på 200+kg hver. Da har man altså 300kg skuter, tap i belte er ca. 50% og man har 400kg å dra på. Men tanken bak innlegget mitt var at før man stroker hverken opp eller ned en 2.9 24V, så kansje det ville være verdt å se på kompresjon, datasprut/map og justerbare kammer først. Privat skutern, også en Apex, veier 290kg, og er helt dønn original m sine 150hk 11.8:1 komp, er enda mer imponerende rapp og sterk i bunn. Trekker også fint 2 sleder men der er det feste som lider. Det er det jo forsåvidt m MCX skutern også men den har lengre belte = større tap.
  7. Akkurat det kommer jo helt an på hva slags motor man vil bygge. Stroking er jo en forholdsvis enkel metode for større volum uten at man svekker gods og sylindervegger etc. Se på en Yamaha Apex/R1 motor feks. 998ccm, I4 med fem ventiler og 74x58mm borr/slag, 11.8:1 i komp. Den er enormt bunnsterk ifht. størrelsen sammenlignet med andre motorer med samme volum. Mye ligger i kompresjon og mapping/fuel tror jeg.
  8. Fin link om eksos med mye deilig fakta: http://www.mikekemper.com/elantra/diyexhaust/index.html
  9. Jada ser den, men det ser jeg bare som at de vil kvalitetssikre seg. Jeg ser ikke noe galt i det. Blir vanskelig for hvermannsen, ja, men hvermannsen skal ikke bygge bil heller. Det er ufattelig mye ræl enkelte snekrer sammen.
  10. "Den kan heller ikke komme til anvendelse på et kjøretøy som allerede er registrert" Hvis vi krysser fingra litt så kan det jo hende at den der kan være litt åpen. Altså ikke registrert i Norge. "Kjøretøy som er produsert i serie" En Focus med 2JZ motor har vel aldri vært produsert i serie?
  11. Da kjenner du og jeg helt forskjellig typer entusiaster/spesiellt interesserte. Hvorfor tror du de aller fleste biler som er tatt ekstremt godt vare på, og er i mint condition, har høy utgangspris? Nei, det finnes ingen råner som gidder å bruke over 100K på en slik bil. Det er hele poenget.
  12. Selger er kansje ikke ute etter å selge til første og beste, og da er det en fin logikk i å sette prisen høyt. Det finnes noe som heter "tålmodige kjøpere", og de vil overvåke objektet en stund før de kjøper. Entusiaster sporer biler ofte lenge etter at de er solgt også, og tar kansje kontakt med neste eier osv. Fin måte å sile ut rånere med dårlig impulskontroll. Det funker hvis det ikke haster med å selge og man har litt flaks.
  13. Sierra_2.9: Etter to dager? Hadde den vært priset til 50k hadde den vært solgt, ikke en fair pris som 150k. Må sile vekk gnierne og rånerne først vettu, så kan det hende det dukker opp noen som ser verdien.
  14. Og så er vi tilbake til den evige glorifiseringen av gamle Sierraer her da.... Ja, markedet bestemmer prisen, men hvor lenge har annonsen ligget ute da folkens? Er mange entusiaster som kunne tenkt seg en blodstrøken 2000mod ST200 og det er heller ingen hemmelighet at man ALDRI skal prise bilen sin dead on v første annonsering, finnes ALLTID muligheter for at man får mer enn hva man faktisk forventer seg. Hvor mange her skrur ned prisen etter bare to dager hvis det ikke er krise? Raise your hands.
  15. Søplehuer. Flere av dere kan godt gi 200k for en strøken gammal Sierra Vinglebil som har gått, say, 100k, men 150k for en 15 år nyere bil som har gått halvparten er plutselig "altfor mye". Å kom ikke her a gitt. "Verdien av våre investeringer blablabla". Det er en føkkings bil, en Ford, ikke engang en strøken Cosworth øker sååå mye i verdi. BTW, Lykke til med salget Gompi! Den km standen er det ingenting å si på, og det ser jammen ut som den har blitt godt tatt vare på og. Kunne godt ha gitt 150k for et sånt eksemplar jeg.
×
×
  • Create New...