Jump to content

Problem: bilen går på tre sylinder


Guest 2.0Fordsierra

Recommended Posts

Guest 2.0Fordsierra

Har det problemet at bilen plutselig begynner å gå på tre sylinder...de siste gangane har ikke jeg åpnet fordelerlokket pga det da, siden den kom tilbake etter 10 min avslått..

men nå åpnet jeg fordelerlokket, der var det seff kondens på de metalldingsene ;)

fjernet dem, å sprayet me WD-40, hva kan jeg gjøre for å holde den kondense ute fra fordelerlokket og rotoren?..da de tingene er nye på bilen..samt kabler og plugger.. noen som har forslag? skjer dette med dere i denne perioden av året? (vinteren)

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra

hm..det er jeg usikker på da..men liksom..når den funker..så funker den STRÅLENDE..men dette forekommer av og til..spesielt no i vinters tider når det er veldig kaldt..og siden det var kondens på metalldingsene i fordelerlokket, så lurer jeg på om det holder at jeg sprayet på med wd-40(crc) eller ka det heter inne der?

vil kondensen komme tilbake? isåfall..hva kan jeg gjøre for at den ikke skal det? for nå, når jeg hadde på wd-40 og renset litt der så gikk den fint igjen..kjørte en lang tur både me herjing å rolig kjøring..og alt var i orden..trur nok feilen låg der ..

hovedproblemet er hvorfor kondens kommer der i det heile tatt? og hvordan få den til å holde seg vekk derifra? (fordelerlokket)

 

jeg er nok ikke så flink på dette, men hvordan måler jeg kompresjonen?

Link to comment
Share on other sites

kondensen kommer på grunn av at fordeleren blir jo litt varm ikkje noe veldig men litt når motoren har gått seg varm og når du eventuelt parkerer bilen for kvelden blir det kaldt spesielt om vinteren og da slår den varme og kalde luften seg inne i fordeleren din og danner vann pærler...

Kompresjons test er så enkelt at du tar ut en og en plugg og skrur fast ein kompresjons måler i plugg hullet og så vrir du om nøkkelen fort på og av slik at den bare får tørna ein eller to ganger og så leser du av kompresjons måleren. noe mer :D :D :D

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra

men en anna ting som også var litt merkelig..når den begynte å jage på tre sylinder..så ble jeg mildt sagt forbanna..prøvde først å slå den av ei stund å på ..så funket ikke det liksom..så lot jeg den bare gå på tre sylinder..sånn gikk den i vel 1-2 min..så kvikna den til igjen av seg selv..

merkelig situasjon..:(

(at den går på tre sylinder har skjedd i ganske lang tid no, det kommer og går liksom)

Link to comment
Share on other sites

prøv og ta ut puggene og se om du kan se noen forskjell på dei siden den går på 3 må jo en av dei pluggene dine se dårlig ut bare for og lokalisere problemet litt bedre kan ver at det er dårlig kontakt på stikket som går til bensin dysa di, eller det kan verat han ikkje får gnist på den pluggen...

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra

takk for det:) du satt noen tanker i sving på hva det kan være xXx..:) skal se på saken etter jobb imorra..

takker meget for utfyllende svar B)

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra

det skjedde igjen no nettopp..no e e driitlei heile bilen..hadde noen hatt vrakpanenten der åda så hadde den nok gått vekk..banna..

 

uansett..såg at det var litt fuktig at me bensinfilteret..utgangen liksom..skal det være det?

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra

fåt mer forståelse på problemet gitt..

det skjer aldri når den er kald, kun den når den har fått varmet seg..da begynner den sakte å "lugge" en eller to ganger pr 20sek eller no..så etter hvert så blir det liksom verre og verre, så er det bare å parkere å la den kjøle seg :)..plugger som fucker? er jo motorcraft plugger & ledninger, samt rotoren og fordelerlokket var jo kjøpt på ford for rundt 4-5mnd siden eller noe sånt..kan da ikke være at jeg har fått akkurat noen horeplugger?

ps: oljen& filter er nytt.

Link to comment
Share on other sites

ikkje fått orden på bilen din enda ford vettu men du sier at den begynner og kødde når den er blitt varm. blir den bare verre eller men har du sjekka pluggene!!!!!!!!!!!!!

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra

det begynner me små "lugging" når den har blitt varm..så utvikler det seg videre til skikkelige rykk, så begynner den å daue ut..så det e bare å parkere..kan ikke sjekke ting no..nyttår gitt :lol:

kos dere! tar det igjen imorra :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra

flere litt mer erfarne har kikket på den for meg..

vet ikke hvordan jeg skal forklare men..

den går på 2 sylinder, først feks 1,4 så 2,3, viss det er rekkefølgen..litt usikker på det jeg :)

dem trur at dysene er tett eller noe der er gæli..men kan være kabler?

pluggene funker iallefall, tok dem ut å dem gnistrer alle 4..så får se..

noen som har efi greia til salgs?

hvis det ikke er problemet så er no det vel bensinpumpa, men den hører no jeg..den funker ...en mekaniker kommer over imorra å kikker mer på saken..

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra

jeg må da bøye meg i støvet for denne karen som besøkte meg..han hadde brukt slike motorer i croserbilene sine så han kom å kikka på saken, tok ikke mer enn 5 min før han sa at jeg hadde fått STEIN der nede under rotoren, "starteren",hvordan? mest sannsynlig fordi jeg ikke har hatt registerreim dekselet på, grunnet det makka litt ved å ta borti reima. det kom først en litn stein, som fikk starteren litt "høgere" på en måte..eller lignende, slik at den av og til fusket..så kom det en stein til nedi der..så ville den bare gå på 2 sylinder,

no har den gått i 2 timer, hardt å rolig, funker som bare det :lol:

 

håper dere andre ikke gjør samme feilen som meg noda, ha på dekselet til reima..

hvordan steinen kom der er jo ganske usikkert, men han sier at det hadde visst noe å si..

noen innslag?

 

avslutter dette med å takke alle dere som har prøvd å hjelpe meg :)

meg da bilen startet-> :lol: :lol: :lol: <----

jeg må bare beklage visst jeg forklarer ting litt "merkelig" men kan ikke så mye om eksakte navn på deler å sånt..:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...