2.8i TIC Posted July 9, 2008 Posted July 9, 2008 (edited) Har prøvd å søke men finner ikke stort..<br /><br />Hadde noen problem med cosworthen at den fjuska ved pådrag.. justerte opp bensintrykket til ca 40psi uten vakuum.. hjalp ingenting, har måtta justert trykket helt opp i nesten 60psi uten vakuum for at bilen skal gå greit.. syns det er altfor mye.. <br />oppsett er neddreia stempel, grådyser, jenspeed chip, map, t-64 turbo...<br /><br />Har og et annet spm.. Ved pådrag når man kommer opp i litt turtall kan det høres ut som det kommer skjørtebank, og motoren dabber litt av liksom...?? Hva kan skjørtebank komme av? vet jo hovedsakelig tenning men.. Edited July 9, 2008 by 2.8i TIC
Guest Jorgen_g_h Posted July 9, 2008 Posted July 9, 2008 Har prøvd å søke men finner ikke stort..<br /><br />Hadde noen problem med cosworthen at den fjuska ved pådrag.. justerte opp bensintrykket til ca 40psi uten vakuum.. hjalp ingenting, har måtta justert trykket helt opp i nesten 60psi uten vakuum for at bilen skal gå greit.. syns det er altfor mye.. <br />oppsett er neddreia stempel, grådyser, jenspeed chip, map, t-64 turbo...<br /><br />Har og et annet spm.. Ved pådrag når man kommer opp i litt turtall kan det høres ut som det kommer skjørtebank, og motoren dabber litt av liksom...?? Hva kan skjørtebank komme av? vet jo hovedsakelig tenning men.. Skjørte bank kommer ikke av tenning men at skjørte på stempelet går i sylinderveggen, altså nederste delen på stempelet går i veggen, kan komme av dårlige stempelringer foreksempel..
2.8i TIC Posted July 9, 2008 Author Posted July 9, 2008 (edited) Men hvorfor skjer dette da bare av og til, kan skje helt plutselig selv om motor hadde samme belastning og ladetrykk bare et par min føre??<br />Stempelringene blei bytta for ca 500mil siden sammen med neddreia stempel ifølge Husnes.. Tok ut pluggene nå, alle ser veldig bra ut, bortsett fra nr4!! den er sota som f... plugger, fordelerlokk, pluggkabler, rotor, fasesensor, veivsensor er nytt..... Edited July 9, 2008 by 2.8i TIC
Guest Jorgen_g_h Posted July 9, 2008 Posted July 9, 2008 Men hvorfor skjer dette da bare av og til, kan skje helt plutselig selv om motor hadde samme belastning og ladetrykk bare et par min føre??<br />Stempelringene blei bytta for ca 500mil siden sammen med neddreia stempel ifølge Husnes.. Tok ut pluggene nå, alle ser veldig bra ut, bortsett fra nr4!! den er sota som f... plugger, fordelerlokk, pluggkabler, rotor, fasesensor, veivsensor er nytt..... Dette hørtes noe merkelig ut.. sikker på det ikke er tenningsbank du har? da er jo tenninga feil justert eller du kjører på for mager blanding å for mye ladetrykk..
2.8i TIC Posted July 9, 2008 Author Posted July 9, 2008 er ikke antydning til noe tenningsbank, bilen går på ca 1,2 i ladetrykk, nesten 60psi uten vakuum i bensintrykk, og med grådyser... Timing er riktig.. har alle 3 kablene ved hjernen kobla sammen, fortenning
s10an Posted July 15, 2008 Posted July 15, 2008 juster trykket Med vakum slangen på. hvis det er bare 4 den kødder på så prøv å bytt dyse 4 med en annen, å se om den fortsatt soter på syl 4. Tidligere "joppa"-77 Taunus 2.0
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now