Jump to content

Ford Curier 1.6D


Guest Ghia_KevvE

Recommended Posts

Guest Ghia_KevvE

En kompis har et problem med Curieren sin.

Den starter ekstremt seint når motoren er kald.

Når den er varm kommer den med en gang.

Glødelampa slukker seinere enn på andre dieselbiler vi har kikket på.

Glødepluggene er i orden, de har vi demontert og sjekket.

 

Hva kan da gjøre den så tungstartet når motoren er kald, enda nå på sommeren er den forjævlig.. :(

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Ghia_KevvE

Den har blitt sånn etter den har stått litt uten å bli startet. :blink:

Før startet den lett, men hendte man måtte gløde to ganger når det var kaldt.

Nå kan du gløde deg grønn.

 

Sjekket direkte koblet til batteriet.

Jeg kan jo måle spenningen fra reléet.

 

Den får vel ikke dårlig komp av å stå å slappe av ? <_<

Link to comment
Share on other sites

hadde en gang en slik en med samme symptomer og det løste seg greit for meg med og sette på en enveisventil på dieselrøra. min bil hadde rett og slett det problemet at den rant seg tom for diesel når den stod. er sikkert en eller annen ventil originalt men den gadd en ikke lete etter da bilen hadde rusta bort før vi hadde funnet den.

 

og det med dårlig komp av og stå joda.. de kan kokse ringene fast i stemplene. men nå skjer ikke det over natta. har en gammel drit av en gravemaskin vi må skru ut dysene på og fylle diesel i vær vår pga dette etter og ha hvilt vinterhalvåret og med gammal drit snakker vi 73mod.

Edited by korny
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Ghia_KevvE

Tok ut glødepluggene og satte på ledninger, en til jord og en til +.

Da blei de røde og fine.

 

Enveisventil.

Hvem har ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...