Jump to content

Pioneer subber, hvilken forsterker?


tonyku

Recommended Posts

Har nå godt til innkjøp av Pioneer TS-W3001D4 subber. Blei 2 stykker.

 

Det jeg sliter med nå er forsterker. Min går varm etter 10 sekunder med en helt sinnsyk ubeskrivelig bass.

 

Da trenger jeg en ny. Noen forslag?

 

Specs:

 

Features TS-W3001D4

Maximum output power 3.000 Watt

Nominal output power 1.000 Watt

Frequency response 20 - 150 Hz

Lowest resonance frequency (Hz) 33,3

Sensitivity (1W/1m) 92 dB

Woofer size (cm) 30 cm

Woofer material Composite IMPP™ cone woofer using Interlaced Carbon Fibre with Butyl Rubber Edge

Dual 4Ω voice coils: 2 or 8Ω Yes

Voice Coil bobbin type Phenol resin coated glass cloth bobbin

Magnets Double-stacked, high power

Recommended sealed enclosure (Litres) 22,6

Micro Fibre Surround Ja

 

tsw3001d4s_2_medium.jpg

-91 535i Turbo

-94 530i delebil

-98 E36 Touring

Link to comment
Share on other sites

Forsterkeren heter Mds. Er på rundt 1200w/570w rms. Den blir veldig varm å går over i protect mode når jeg virkelig tyner subbene. Subbene er koblet +-+- og forsterkeren er koblet +-+-. Tror det heter brokobling.

 

Viss du har andre tips til forsterkere i den pris/effekt klassen tar jeg gjerne imot tips. Skulle hatt ny forsterker helst igår.

-91 535i Turbo

-94 530i delebil

-98 E36 Touring

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har paralellkoblet subene, så har du en impedans på 1ohm, og det er det ikke sikkert mds forsterkeren takkler

 

Du finner neppe noen forsterker som gir mere kraft for pengene, en det den dynabelen gjør, så kjør på med den ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kobler jeg subbene så dem er i 2 eller 4 ohm?

 

La merke til at det er 4 tilkoplingspunkter på subben(e). Nå har jeg bare lagt minus på minus og pluss på pluss. så en plusskabel fra subben til forsterker. Samme med minuskabel.

 

Hva skjer viss jeg bare bruker det ene parret med koplinger på subben?

-91 535i Turbo

-94 530i delebil

-98 E36 Touring

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

torshov har en forsterker til 3000 kr som driver 2 slike subber uten probs.. ads 7000.1 heter den...

2x1000w rms i 1ohm. parallell koble 1 og 1 subb.. i 2 ohm så kjøre 1 på hvær kanal.. da har du ca 2x800w rms i 2ohm

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest Estate90
torshov har en forsterker til 3000 kr som driver 2 slike subber uten probs.. ads 7000.1 heter den...

2x1000w rms i 1ohm. parallell koble 1 og 1 subb.. i 2 ohm så kjøre 1 på hvær kanal.. da har du ca 2x800w rms i 2ohm

Faktisk eneste A/D/S forsterkeren som virker som noe å ha.. Alt det andre 5 kanals driten fra ads er bare ubrukbart hvertfall.. Går varme,kortslutter, høyttaleruttgangene fra forsterkeren løsner så det ikke kommer noe lyd ut fra forsterkeren, osv. Men den du nevnte her virker faktisk ok, har sett på den selv, men holder meg til soundmagus som er mye mer stabilt og gir mye mer effekt til akkurat samme pris :)

 

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331577 :)

 

Og nei, til dere som tror jeg bare reklamerer for denne, jeg har ingenting med produsent eller forhandler å gjøre, men denne forsterkeren er helt rå, og bare bra hvis flere hadde skjønt at de faktisk er så bra som de er, i stedet for bare å kverulere på alt jeg sier om de.. Her har du 2920 watt rms ved 1 ohm, og 14,4 volt. I tillegg til bra lyd som virkelig får elementene til å holde følge med musikken :)

Link to comment
Share on other sites

torshov har en forsterker til 3000 kr som driver 2 slike subber uten probs.. ads 7000.1 heter den...

2x1000w rms i 1ohm. parallell koble 1 og 1 subb.. i 2 ohm så kjøre 1 på hvær kanal.. da har du ca 2x800w rms i 2ohm

 

Den forsterkeren gir ikke i nærheten av 2x1000watt, da er den nærmere 2x100watt tenker jeg, bare møkk, og ikke verdt pengene, da er soundmagusen bedre, og dynabelen ennå bedre ;)

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte den Soundmagusen på 3000w jeg eller no på Komplett.no :D Koster i underkant av 3000,- og yter det samme som Dynabelen til 4998 på Eltek :)

 

Den er oppgitt til å yte like mye ja, men den yter nok bare halvparten ca... Men den holder lenge til subene dine ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...