Guest Vecon Posted December 30, 2004 Posted December 30, 2004 Hei jeg heter Kristoffer , er 17 ar , kommer fra Skien og har kjopt meg en Ford Sierra 2 . 0 I S 1988 fra en kar i Gjovik . Jeg holder na pa og pusse opp bilen , en del rust sa jeg vet ikke hva dette vil koste . Motoren er heller ikke helt pigg ventil foringene har gatt sa den ma over hales , jeg gar pa videre gaende kurs 1 bil , sa jeg skal gjore dette pa skolen . Jeg har ogsa tenkt og turbo konvertere motoren , hva trenger jeg og hva vil dette koste ? . Og hvor mye skal til for og fa circa 200 hester ? . Haper positive svar !
Guest Slick Posted December 31, 2004 Posted December 31, 2004 Nøyaktig hva du trenger, det har jeg ikke peiling på.. Men hvis du kunne ha nøyet deg med omtrent 170hk eller noe, så regner med at du kommer unna med under 20 000,-.. Dvs. Hvis du gjør det selv, og ikke skal kjøpe alt nytt i Norge
Guest Vecon Posted December 31, 2004 Posted December 31, 2004 Jpp men det hores jo bra ut 170 hester er mer nok for en fersk lapp , far gjort det meste selv ja , h e h e norge er ikke verden s billigeste land nei !
NEXr4i Posted December 31, 2004 Posted December 31, 2004 jeg har en turbo westgate å RÅ..!! eksos vis du er interesert. 2000,- det du trenger da er grenrør intercooler oljekjøler og slanger.kvassere kam. og sikkert noe til. Ring KM cams på hemnes å spør om trimkam sett. til min kostet det 4500 å jeg har v6. å en annen tråd her inni som det står manifoiler på han der kan du kjøpe det av. topppakning osv.
Guest Slick Posted December 31, 2004 Posted December 31, 2004 Btw: Hvis du nettopp har kjøpt deg Sierra, og funderer på noen nye spennende ting senere... (og da mener jeg nye.. ) Så bør du skaffe deg Burton katalogen.. https://www.burtonpower.com/default.aspx Gratis.. Og godt lesestoff på senga når du drømmer om å fikse en skikkelig sint IST...
Guest Lars Posted December 31, 2004 Posted December 31, 2004 Jeg hørte på priser på turbokit til Sierra.Kom på rundt 20.000,- om jeg ikke husker feil, og da måtte du sveise grenrøret selv. Men anbefaler heller at du begynner med å sveise litt rust, om det er masse rust, får sandblåst karroseriet, tar en skikkelig understellsbehandling samt går over alle understellsdeler og gjerne bytter alle foringer til poly-foringer. Så har du et fint utgangspunkt.Og nå ser sikkert bilen ikke så pen ut siden du har sveisa og herja, så da er det kanskje et strøk lakk som må til? Også kan du jo begynne på motoren.SKAL du ha turbo, eller kan du gå andre veier?Min plan er iallfall en 2.0 Pinto med doble Webere, og annet småtteri... kammer, høykomp.stempler, porting av toppen, full overhaling osv.Med samme setup har folk dratt ut over 200hk av den motoren, så det bør holde.Selv satser jeg på 170 - 200hk.
Guest Vecon Posted January 1, 2005 Posted January 1, 2005 Dette opp settet fristet litt , hvor mange hester regner du med og fa ? . Og hvor mye kommer det til og koste ?
Guest Lars Posted January 1, 2005 Posted January 1, 2005 Regner med 170 - 200 hk...Koste? Tja... altfor mye? hehe, neida...Har ikke regna over det enda, men gasserne og sånn får du tak i brukt så da slipper du litt utgifter der.Jeg skal kjøpe nye da, koster 7.000,- ca. for 2 stk.
Guest Hooligan Posted January 2, 2005 Posted January 2, 2005 Du kan jo bore, porte, ballansere deler og slipe toppen, det har eg gjort med en volvo eg har, 220gamp sånn i den.. hehe.. Et turbo kit til ford koster rundt 25000kr på www.krbtrading.no
Guest 2.0Fordsierra Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 snur enkelt å greit ikke fra en IS til en gasser, en regel kam, grenrør, skikkelig eksos, et filter, og skikkeli overhaling av motoren..så kan den gå ganske knall is`n:p
Guest Vecon Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 snur enkelt å greit ikke fra en IS til en gasser, en regel kam, grenrør, skikkelig eksos, et filter, og skikkeli overhaling av motoren..så kan den gå ganske knall is`n:p Nei var var egentlig morty 999 jeg mente , sa skal ha innsproytning , men skader ikke kommer med opsettet sitt heller , skal ha full over haling , ma bare pa Ford og finne dimensjoner pa lagre og sann !
morty999 Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 lagrene mine skal være blybronselager som skal kjøpes på motorteknikk på ørkern i oslo
deadlyfox Posted January 5, 2005 Posted January 5, 2005 Hvis det koster 20 000 å turbokonvertere, hvorfor ikke kjøpe en cosworth motor og kasse?
Guest Vecon Posted January 5, 2005 Posted January 5, 2005 Hvis det koster 20 000 å turbokonvertere, hvorfor ikke kjøpe en cosworth motor og kasse? Godt sagt , men er litt morro og tenke pa at det er en sjol bygdt I S motor under der og nar du kjenner draget i setet , sa jeg gar for turbo I S men kommer til og bli dyrt !
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now