Guest Krissa Posted December 31, 2004 Posted December 31, 2004 Har satt inn OMP ratt i bilen. Alt gikk smertefritt, og jeg ratter som bare den. Eneste problemet er tuta. Det er to ledninger, som begge skal koples på hver sin "tapp" på rattet/tuteknappen. med hvor skal andre enden på disse? -krissa
morty999 Posted December 31, 2004 Posted December 31, 2004 åssen sierra har du da? var det orginalt med tute på rattet fra før???
Guest Krissa Posted January 1, 2005 Posted January 1, 2005 87 mod. 2.0 CL sedan. Ja det var orginalt med tute på rattet.
Guest aNTILooP Posted January 2, 2005 Posted January 2, 2005 Det du må gjøre er: Da du kjøpte rattet , fulgte det med hub, eller du kjøpte den utenom..Den ene ledningen som satt i hubben er jord,den skal kobles på den tappen som er ute på siden på tuteknappen, den anndre ledningen som går videre inn i navet skal kobles på den tappen som er i midten på tuteknappen.. så når du tuter kobler du sammen disse og tuta får jord.. altså... TUUUUUUT !
Guest Krissa Posted January 2, 2005 Posted January 2, 2005 jeg kjøpte navet i tilegg til rattet. Altså to deler Så den ene skal til jord, og den andre skal bare festes i navet eller?
Guest aNTILooP Posted January 2, 2005 Posted January 2, 2005 nå roter jeg litt her... den ledningen som er i navet, skal på den tappen som er på tute knappen.. for når du monterer på rattet og ledningen er festet i tuteknappen, så ligger tuteknappen borti rattet som er skrudd fast i navet og får jord den veien...for da du monterte navet så ser du på baksida at det er en tapp som stikker ut som skal gli på en kontaktflate på ratt stamma..så fest ledningen på tuteknappen, moter rattet , trykk tuteknappen på plass og prøv.. vist du slår på tenninga og det tuter uansett, er det pga da er tuteknappen i jord. da må du se på tuteknappen at den "fjæra" ligger skikkelig inntil rattet.. puh.. litt vrient å forklare dette..
Guest Krissa Posted January 2, 2005 Posted January 2, 2005 Skjønner det sånn ca. nå. Får det sikkert til, men du sier "den ledninga som ER i navet"... det er ingen ledning i navet, skal man bare feste en ledning i navet da? *dum*. -krissa
Guest aNTILooP Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 okeey...er det tute på det omp rattet ditt?
Guest aNTILooP Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 hmm .. det skal gå en ledning i navet.. der som skrua er, rundt der ett sted skal det være loddet fast en ledning, i andre enden av ledningen skal det være flatstift, som du skal koble i tuteknappen.. Hvilke ratt nav er det? Fra felg import?
Guest Krissa Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 Navet er fra OMP.. (kjøpt på bilxtra). Men det burde da bare være å feste ledninga et sted i navet da, for hele driten er vel strømførende. får se hva jeg får til.
Guest Krissa Posted January 11, 2005 Posted January 11, 2005 jada, fikk det til. satt en sort "ring" i det gamle navet, med en kontaktflate som fikk kontakt med tutemekanismen. På denne var det to slike å koble kablene på. så jeg bare flyttet denne over til OMP navet. Aldri vært så gøy å tute som da jeg fiksa det. Kjørte meg en tur å bare tuta -Krissa
Recommended Posts